En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 23 oktober 2009

Bloppis-annons
Av S - 23 oktober 2009 19:42

Lilla Luneas Leanna är en mycket söt liten marsvinsfröken som gärna vill flytta till ett hem med minst en marsvinskompis. Hon är crested saffron dvs korthårig med virvel i pannan, gyllengul färg på pälsen och hallonröda ögon. :-) Hon är en mycket nyfiken och framåt tjej som gärna tar små utflykter på golvet, favoritmaten är persilja! 


Leanna är född den 18 juli 2009 och är alltså drygt 3 månader gammal. Hon är registrerad i SMF men eftersom hon har lite skönhetsfel i form av en dubbel crest och öronveck så passar hon bäst till kel och petclass och kanske inte till avel eller rasutställning.


Leanna finns i Gävle men kan tas med till marsvinsutställningen i Kallhäll den 1 november. Maila sophie@luneas.se vid intresse!


   


Djur & tillbehör, Säljes - Gävle (Gävleborgs län)
Pris:    250:-
Av S - 23 oktober 2009 19:12

Det har varit fullt upp i veckan med skola och jobb men nu är det äntligen helg och även om en del av helgen ska ägnas åt tentapluggande så är det ändå skönt med sovmorgon. :-)


Crepes och Tosca är riktiga tjockisar nu. Det är Crepes som är först ut med att föda, faktiskt redan i början på nästa vecka. Idag är hon på dygn 65 och jag tippar på fyra eller fem bebisar. Hon är stor men magen är inte lika sprängfull som sist. Toscas mage är lite mindre så jag gissar att hon får tre bebisar där. Hon är beräknad till den 3 november.


Kallhäll närmar sig med stormsteg också, tur att jag är nästan helt ledig nästa vecka så att jag hinner varva tentaplugg med trimning... Har redan hunnit trimma det värsta på alla rasgrisar som ska med faktiskt, kors i taket! Men det är givetvis en hel del finputsning kvar också, särskilt när det är så pass många som fyra stycken att trimma. Det ska bli himla kul och spännande att ställa de små bufftjejerna för jag misstänker att det kommer att bli en stor buff-juniorklass. Dels mina två flickor och sen kommer nog även Ixias men två buffar efter vad jag har läst på bloggen. ;-) Sen vet jag inte om Kenton som flyttade till N dyker upp också, läste på Ns blogg att två grisar skulle med till Kallhäll men jag vet inte om Kenton är en av dem.  


Nu laddas det inför Idol och vi har begränsat vårt fredagsmys till en ask med vindruvor och en vhokladkaka, det får räcka. Fick ångest igår när jag såg mig i helfigursspegeln och insåg att min kropp inte längre ser ut som den gjorde (och borde)... :-( Inte alls roligt och det är nog första gången som det känns så här hemskt. Så idag har jag varit ute på en joggingtur och fler ska det bli! Det handlar inte om att gå ner i vikt, för jag anser inte att jag är tjock, utan om att få tillbaka lite muskler och mindre sladdriga lår och rumpa. Så det så!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards