En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av S - 18 oktober 2009 13:03

Det blev en lång men trevlig dag igår. :-) Först lite fixande inför doplunchen i församlingshemmet ochs edan själva dopet i kyrkan. Jonas var tyst och snäll nästan hela tiden med bara något enstaka utbrott av gråt. ;-) Själv fick jag nästan kramp i armen efter att ha hållit honom i precis samma ställning under väldigt lång tid. Och så varmt det blev! En massa ljus överallt och så Jonas kroppsvärme mot mig, till slut kände jag hur svetten rann längs ryggraden. ;-) Därav min aningen blanka panna på den andra bilden. ;-)


 

Jonas och jag innan dopet.


 

Jonas föräldrar, Jonas och jag under dopakten. Jag har kramp i armen och svettas som en gris. ;-)


Efter dopet var det dags för lunch och fika för alla gäster. Jonas fick en massa fina presenter och minglade runt bland en massa olika famnar vilket han var nöjd med. Efter ett tag droppade de flesta gästerna av, det var bara Jonas mamma Pernillas närmaste släktingar som var kvar eftersom det skulle bli lite födelsedagsfirande av Pernilla som fyllde år igår dagen till ära. Vi stannade också och tiden bara rann iväg. Med oss hem från mamma fick vi en jättefin vit gammal gungstol som vi hade "tingat" eftersom de tänkte göra sig av med den. Jag älskar gungstolar! Tycker att det är så rofyllt att sitta och gunga i dem. :-)


Vi rullade in i Gävle strax efter kl 22 på kvällen så det blev verkligen en heldag i Stavby. Idag ska vi nog ta en sväng till Ikea och köpa det sista till köksön. Just nu håller Petri på och byter till vinterdäck på bilen. Tur att jag slipper det... Tycker att det är så fruktansvärt tråkig och skulle mer än gärna betala för att låta någon annan göra det åt mig, något som Petri inte alls håller med om så då får han byta. :-) Imorgon lämnar vi förresten in vår bil på verkstan, den blev nämligen påkörd för några veckor sedan (vår bil stod parkerad och blev inbackad i) och blev rejält skadad så nu ska den in och bli fin igen. Så vi ska ha en hyrbil under tiden (försäkringsbolaget betalar större delen av kostnaden eftersom det inte är vårat fel att bilen är på verkstan), blir spännande att köra en annan bil ett tag!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards