En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av S - 26 oktober 2009 12:25

Har en tid gått och nästan förträngt det faktum att flera av min pethona Melbas tår och klor inte ser ut som de ska. Jag upptäckte det först när hon var några veckor gammal, klorna såg lite vridna ut liksom men jag tänkte inte så mycket mer på det. Så småningom blev det ännu tydligare att det inte handlade om något normalt. På vänstra framtassen är en tå lite sned medan en annan är väldigt vriden så att själva klon pekar åt sidan och inte nedåt. På högra framtassen är en av tårna väldigt smal, likaså den tillhörande klon, den ser nästan halv ut. Hon lider inte alls av det, går helt normalt och klorna växer som de ska men det här innebär ju att hon inte kan ställas ut i petclass och att jag inte heller vill avla på henne, jag vet ju inte om det är ärftligt.


Därför har jag efter mycket fundering och vånda beslutat mig för att sälja Melba. Hon är en mycket snäll och mysig hona som faktiskt idag på dagen är 5 månader gammal. Hon är välväxt och har en urläcker teckning i beige och saffron. Melba säljes alltså till ett hem där hon får bli mycket ompysslad och kelad med men hon kan inte ställas ut i petclass tyvärr. Hon flyttar gärna tillsammans med crestade saffronflickan Leanna som också är till salu. De bor tillsammans i en flock nu och kommer bra överrens.


Melba är född 090526 och kostar 250:-. Maila sophie@luneas.se om du är intresserad. Hon kan tas med till Kallhäll på söndag t.ex



     

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards