En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 29 juli 2009

Avrapportering

Av S - 29 juli 2009 11:15

Det har varit fullt upp sen Petri kom hem. Har ju lite tid att ta igen tillsammans så att säga. ;-) Och idag ska vi luncha ihop på stan, han hämtar mig strax före kl 12 och så drar vi till någon mysig restaurang. Det är sånt man får passa på att göra när han har semester. :-)


Igår köpte vi färg till vardagsrummet och så ska vi köpa tapet till fondväggen där snart också, sen är vardagsrummet fixat i ett naffs! Just nu står vi dock och velar mellan två tapeter... Båda är gråsvarta och fina, den ena kanske lite finare än den andra men så kostar den också mer än dubbeltså myckets om den andra + att vi måste ha en rulle till av den eftersom mönsterpassningen är med så långt avstånd. I färgaffären därvi köpte färgen igår skulle den billigare tapeten gå på totalt 900:- medan den dyrare (men aningen snyggare) landade på 2800:-... Lite skillnad alltså och det blir nog den billigare varianten, SÅ mycket snyggare var ändå inte den dyrare.


Pannacotta och Jolantha flyttade som sagt i söndags och håller nu på att introduceras till den övriga flocken. Det var en del bråk i början men hade tydligen gått bättre igår så vi hoppas på det bästa. Känns väldigt tomt hemma utan dem faktiskt. Pannacotta var ju en speciell gris och lilla Jolantha hade ju precis börjat bli riktigt tam med sitt pelletstiggande. :-) Samtidigt är det skönt att det flyttar lite grisar, antalet har varit lite för stort den senaste tiden. I augusti flyttar ytterligare två små grisar (Lemon Curd och Torta Della Nonna) men samtidigt så fylls det även på med två nykomlingar! En liten buffhona från Ixias uppfödning och en crestad saffronhane som är son till Frideborg. Ska bli så kul att få hem dem! :-)


Jonah visar fortfarande inga tecken på urinsten så det var nog falskt alarm förut och jag ska nu börja annonsera ut honom igen. Så om någon är sugen på en väldans söt och typad saffronkille med ögonbryn så kan jag starkt rekommendera Jonah! ;-) Den minsta av Calaisas bebishanar, Kian, är fortfarande till salu och han flyttar gärna tillsammans med Jonah så småningom. :-)


"Lilla" Leanna växer så det knakar och ser ut som en 5 veckors bebis nu trots att hon bara är 11 dagar gammal! Hon är så fruktansvärt söt och slynglar inte alls sådär som bebisar kan göra vid 1-5 veckors ålder. Förstår inte hur jag ska kunna sälja den godbiten... Jag försöker att bara titta på de fula öronvecken och intala mig själv att det inte är acceptabelt, men det går sådär... :-p

 
 
sara

sara

29 juli 2009 15:56

förstår att du har det svårt att inte behålla henne, hon ser ju ut att verkligen ha allt! :-) dumma dumma öronveck! du kanske kan stryka ut dom med ett litet strykjärn? Skämt åsido :-)

http://sari.bloggagratis.se

 
Felicia

Felicia

30 juli 2009 22:08

Nä, Krokas är ju saffron ;-)

Klart du inte kan släppa iväg den übersöta lilla grisen ^^

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

1 augusti 2009 22:13

Hej!
Måste meddela att Pannacotta, Jolantha, Istas, Enzo och Istas numera bor ihop i bokhyllerburen! Colleen och Athana, som jag fortfarande tycker är lite vasa i sitt beteende får bo i gallerburen ett tag framöver. Tills jag känner att jag kan lita på att de inte gör Pannacotta illa. :)

De blir mer och mer framåt iaf.

/Sanna

http://hsannich.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards