En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 3 juli 2009

Av S - 3 juli 2009 14:25

Äntligen fredag! Det är ju något speciellt med fredagar! Särskilt nu när jag jobbar mån-fre så känns fredagarna som något extra. En hel lång helg framför sig att göra bara vad man vill. :-) Synd bara på det stundande kallare vädret. :-/  


Grisarna har nu fått första Stronghold-dosen och i helgen tänkte jag sanera marsvinsrummet och förhoppningsvis bygga nya burskåpet. Måste bara införskaffa ett bakstycke och något att fästa plexiglaset med. Om det blir dåligt väder så känns det ju också mer okej att vara inomhus och snickra. :-)


Igår var jag och Petri och åt på Berggrenska, helt okej mat men jag har ätit godare. Det var iaf himla härligt väder och trevligt sällskap. ;-) Sen tog vi en promenad genom stan och avslutade kvällen framför tvn, en rätt skön torsdag kväll med andra ord! Ikväll vet jag inte vad som händer, lite handlande inför helgen i form av godsaker kanske. Jag är grymt sugen på choklad just nu! 


Till sist är jag lite avis på alla som ska på SM i helgen. Hade ju hemskt gärna åkt jag också, men men... Det kommer fler tillfällen. Tur i oturen att jag inte hade anmält iaf nu när den här ringorm/sellnickhistorien ändå hade gjort så att jag inte hade kunnat åka. Hoppas att alla ni lyckliga som ska åka får det roligt och att det går bra för era grisar! Lycka till!

Av S - 3 juli 2009 13:54

Jag har fortfarande tre grisar till salu!


  • Luneas Pannacotta

 


Crested saffron dalmatiner, hona, född 070918. En otroligt trevlig och mysig hona som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Hon är stor och stadig och skulle nog gärna vilja visa upp sig i petclass. :-) Hon har haft två kullar hos mig men nu vill jag att hon får gå i pension från avel.


  • Luneas Jolantha


Self saffron, hona, född 090330. E: SCh Luneas Yalero, U: SCh Luneas Calaisa. En söt och väldigt trevlig liten hona som är mycket nyfiken och ofta står med nosen i vädret eller tassarna på burkanten när det vankas mat. Passar till avel, utställning och kel men är dock aningen ljus i färgen och har något små ögon.


  • Luneas Banana Split

Crested buff dalmatiner, hane, född 090526. En jättecharmig liten kille med häftig teckning! Tyvärr har han katarakt på ena ögat vilket troligen kommer att göra honom blind på det ögat. Trots sin ögonskada är han pigg och glad och popcornhoppar gärna runt med sin burkompis. :-)


Maila sophie@luneas.se vid intresse! Fler bilder kan skickas om så önskas.

Av S - 3 juli 2009 13:46

Igår förmiddag blev jag faster och gudmor till en liten Jonas. :-) Superbra kämpat och ett stort grattis till mamma Pernilla och pappa Kim! Hoppas att ni får komma hem snart så att vi kan komma och inspektera underverket. :-)


Idag ska visst vara sista dagen med värme den närmsta tiden. I helgen blir det regn och kallare igen. Tråkigt! :-( Hade jag bara fått en solhelg till så hade jag lyckats jobba upp en riktigt snygg bränna men nu är den bara halvdan. :-p

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards