En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 9 juli 2009

Av S - 9 juli 2009 15:11

Det är ganska intressant att se hur folk hamnar på min blogg. Många kommer hit via min hemsida och det är ju rätt naturligt, ganska många ramlar också in från Annies blogg (hur det nu kommer sig?) och sedan är det lite småskvättar från olika marsvinsbloggar. Många googlar och hamnar säkerligen av misstag på min blogg. Men faktiskt så verkar det som om en del faktiskt vill hitta hit via google också - några har googlat just på "luneas blogg". Men de stackare som googlade på "knöl på snoppen" eller "jättestora tuttar" blev nog rätt besvikna när de hamnade här...

Av S - 9 juli 2009 09:07

Tack alla söta för era snälla kommentarer ang burskåpet! Det känns verkligen fräscht, öppet och ljust och marsvinen verkar trivas och det är ju huvudsaken. :-)


Idag är det riktigt ruskväder i Gävle, det blåser och spöregnar. Envis som jag är så tog jag cykeln de 6 kilometrarna till jobbet trots vädret... Orkade inte tajma en buss och betala dyra pengar + att jag skulle komma senare både till och från jobbet. Jag var i princip dyngsur från midjan och ner när jag kom fram...  Hade en riktig regnjacka men inga regnbyxor, lånade ett par överdragsbyxor av Petri men de var dyngsura efter mindre än halva vägen. Så nu sitter jag här med blöta jeans och fryser. :-/ Jag hoppas verkligen att det lugnar sig tills jag ska hem i eftermiddag, längtar till en varm dusch när jag kommer hem.


Har börjat fundera på Järbo-utställningen i augusti. Jag var ju helt inställd på att inte kunna ställa ut något pga ringorm men nu var det ju inte ringorm utan sellnick som det behandlas för just nu (bara Nonne som visade några symptom) så det borde väl vara lugnt att ställa ut i mitten på augusti? Har funderat lite och det blir nog syskonen Tosca och Kokostopp i ras resp pet samt Lucky Me i ras. Han saknar ju ett cert innan han är champion så jag hoppas att han får det! Det är jag som tar emot anmälningarna men jag har inte fått in en enda ännu - kom igen och anmäl nu! :-)


Förresten - någon som vet hur man gör med ett djur som är registrerat i annat nordiskt land (och alltså inte behöver reggas i sverige för att få ställas ut) och som blir svensk champion. Måste djuret registreras i SMF då för att kunna championregistreras? Så är nämligen fallet med Nonne. Han är reggad i Danmark och har ju tagit 3 svenska cert. Mailade registratorn ang det här för längesen men fick aldrig något svar... Kanske ska prova igen.

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards