En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 16 juli 2009

Av S - 16 juli 2009 20:01

Calaisa verkar ha accepterat livet som småbarnsmamma, och det med råge! En riktig kovändning jämfört med förra kullen, då var hon inte alls så här harmonisk. :-)


 



Av S - 16 juli 2009 18:34

Så har Petri dragit iväg till Luleå för att sedan åka vidare till familjens stuga i Finland. Han kommer inte tillbaka förrän nästa söndag. :-( Usch vad jag hatar avsked, klarar helt enkelt inte av det utan att gråta floder! Men nu känns det iaf bättre och det är ju faktiskt bra att vara ifrån varandra ibland även om det just nu känns helt onödigt. :-/ Efter att jag hade vinkat av Petri på tågstationen åkte jag och köpte Ben & Jerry-glass som jag kan tröstäta ikväll om det skulle bli för jobbigt. ;-) Ni som inte har testat B&J borde genast göra det! Det är en helt ny och fantastisk glassupplevelse kan jag lova! Otroligt krämig och med massa gottigt "gojs" i, finns i massa olika smaker och jag valde cookie dough idag. Så synd att glassen är så dyr bara.


Marsvinsbebisarna mår prima, de diar som de ska och blir ompysslade av både mamma och tant Madeira. :-) Honan stannar som sagt men båda hanarna kommer att bli till salu - helst till avel och utställning för de är riktigt fina båda två!


Nu ska jag ta och städa några burar och flytta ut Lucky Me från Gizelle och Yalima eftersom det börjar närma sig för iaf Gizelle, hon är på dygn 67 idag.



Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards