En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 19 juli 2009

Av S - 19 juli 2009 08:21

Vaknade vid halv fyra imorse och gick upp för att kolla till Gizelle + bebis och Yalima. Då hade Yalima fött en stor self buffhona på 99 gram men tyvärr var hon död. :-( Det syntes att Yalima hade försökt på liv i henne för örat var tuggat på och likaså en tass, i övrigt var hon alldeles rentvättad och fin. Jag vet inte vad som har hänt men kanske tog förlossningen lång tid så att ungen dog av syrebrist eller så fick Yalima inte bort hinnorna från nosen på en gång. Grämer mig så för att jag inte var där och kunde hjälpa henne om hon behövde det! Jag gick och la mig vid halv tolv och då såg jag inga tecken på att det var något på G där men hon måste ha fött bara ett par timmar senare. Stackars Yalima som inte får ha kvar några bebisar. :-( Hennes förra kull gick ju helt åt skogen också fast av andra skäl. Min teori om bara en bebis stämde alltså, men jag tycker fortfarande att det är jätteskumt - mina honor brukar ju få stora kullar!


Gizelles bebis däremot är SÅ söt och stor! Hon är mycket större än Calaisas bebisar som föddes i början på veckan ju. Ser helknäppt ut! :-) Hon var inte satin som tur var men de där attans öronvecken kvarstår ju... Annars är hon en riktig liten kalaspingla!


 


Tillsammans med mamma - lika som bär?


Både Gizelle och Yalima ser ju oförskämt fräscha ut för att precis ha fött ungar! Gizelle är fast och fin i kroppen, det syns inte ens att hon har varit dräktig! Jag skulle lätt kunna ställa ut henne idag! Men jag antar att det är fördelen när man bara får en bebis. :-)

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards