En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 17 juli 2009

Av S - 17 juli 2009 21:05

Sådärja. Då har jag anmält till Järbo (vilket iofs bara innebar att jag själv skrev in mina djur i katalogprogrammet ;-) ) och betalat in anmälningsavgiften. Startfältet blev som följer:


  • Nikean Lucky Me, self buff, 47 mån, ras båda domarna. Behöver 1 cert för att bli champion (svensk och finsk på en gång då!).
  • Luneas Tosca, self saffron, 6 mån, ras båda domarna. Behöver 2 senior-cert för att bli champion.
  • Luneas Kokostopp, nonself saffron dalmatiner, 6 mån, pet båda domarna. Behöver 2 silverkort för att bli Guldpet.
  • Luneas Peach Melba, nonself beige/saffron, 2,5 mån, pet ena domaren.


Lilla Melba får följa med mest för miljöträningens skull, hon är ju bara en liten beeebis, därför ställer jag henne bara för en petdomare också. :-)

Av S - 17 juli 2009 20:38

Hrm... Gick igenom de grisar som jag funderar på att ställa på dubbelutställningen i Järbo den 15 augusti. Kom så till Kokostopp som är 5,5 månad nu och upptäckte att han är STOR! Han väger 1170 gram! Det är ju helt galet! :-p Syrran Tosca är inte lika stor (tack och lov!) utan väger mer normala 906 gram även om jag tycker att även det är ganska saftigt för en hona i hennes ålder. Kokostopp är hur osm helst inte alls fet utan bara välväxt och musklad med rejäla tassar. Ovanligt stora tassar har han nog faktiskt när jag tänker efter... Undrar vilken hans slutvikt blir. :-p

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards