En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 13 juli 2009

Av S - 13 juli 2009 10:35

Idag är Calaisa inne på dygn 68 så det kan komma bebisar när som helst. Hon är vidöppen i bak och väldigt öppen i främre fogen också så det är nog bara en tidsfråga innan bebisarna ploppar ut. Jag tror fortfarande på fyra bebisar, vi får väl se om jag får rätt... :-)


Gizelle är på dygn 64 idag men är som sagt inte särskilt stor (skönt!) så där blir det nog bara två eller tre ungar. Yalima har jag känt igenom ordentligt flera gånger men jag blir inte riktigt klok på henne. Jag tycker mig känna något väldigt hårt på ena sidan av magen så jag misstänker att hon har ett stenfoster där. :-/ På andra sidan kan jag inte riktigt hitta något foster men häromdagen kände jag svaga fosterrörelser så något levande måste iaf finnas därinne. Yalima mår jättebra så det är väl bara att avvakta och se vad som händer. Lite jobbigt bara att jag inte vet när hon blev parad och därför inte vet när jag kan förvänta mig bebisar. :-/


Och en liten påminnelse - alla Mittare kom ihåg att anmäla till KM:et som går av stapeln den 1 augusti i Järbo! Sista anmälningsdagen är den 16:e juli. Den 22 juli är det sista anmälningsdag för dubbelutställningen i Järbo - kom ihåg att anmäla till den också. :-)

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards