En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 21 juli 2009

Gårdagens marsvinsbestyr

Av S - 21 juli 2009 14:30

Igår flyttade Banana Split och Maple Wlanut Pie till sin nya familj. Lycka til pojkarna! :-) De bor inte så långt härifrån så förhoppningsvis får jag se dem lite då och då i framtiden på utställningar kanske.


Egentligen skulle Maple ha flyttat tillsammans med Jonah men Jonah visade symptom på urinsten för ett tag sedan så jag ville avvakta och se hur det utvecklar sig. Nu är det dock ett tag sedan jag såg några tecken på det så jag undrar om det ändå inte var det? Nu bor han med Lemon Curd men han kommer att flytta inom kort och då blir Jonah ensam - inte så roligt för honom förstås. Försökte sätta ihop honom med Kokostopp häromdagen (innan jag testade med Lemon Curd) men det gick inte alls. Jonah, som var väldigt ohanig när han var mindre, är nu inne i värsta kurr-juck perioden och det uppskattades inte alls av Kokostopp. :-/ 


Satt även ihop Elodie med Nonne igår så får vi se vad de kan göra för söta bebisar ihop. :-) Hade inte tänkt på att Elodie skulle paras igen men det var på tiden för hon har verkligen lagt på sig sedan hon fick sin kull för snart 4 månader sedan.


Passar på och gör lite reklam igen också - lilla Jolantha, self saffron och dotter till SCh Luneas Yalero och SCh Luneas Calaisa är fortfarande till salu! 


 
 
Felicia

Felicia

21 juli 2009 23:47

Skulle inte Jonah säljas - eller har köparna backat ur? Lugnar han ner sig kanske han kan flytta ihop med Krokas, som är rätt mesig och undergiven av sig (än så länge) :P

Spännande! Då hoppas du på lite söta buffar mellan dem kanske?

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

 
Sophie

Sophie

22 juli 2009 06:53

Felicia: Jo Jonah var tingad tillsammans med Maple men eftersom Jonah visade symptom på urinsten ville jag inte sälja iväg honom utan de fick ta Banana Split istället.

http://luneas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards