En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

Bestämda och icke-bestämda namn

Av S - 20 juli 2009 12:51

Nu är namnen på K-kullen bestämda. :-) Honan ska heta Katinka, den lilla hanen Kian och den stora hanen Kenton. Snällt av mig med ett sånt namnval va N? Du som är ett stort Kent-fan... ;-)


Vad Gizelles dotter ska heta är inte bestämt ännu, har några oliak förslag på lager men har inte bestämt mig ännu. Namn jag funderar på är:


Leona (men är inte det för likt Leonora som jag redan döpt en gris till?) 

Laurelin

Leanna

Luminosa

Lanelle


Vad tycker ni? Föreställ er alltså Luneas framför namnet...

 
 
Ingen bild

Annika

20 juli 2009 13:03

jag tycker att Luneas Luminosa klingar finast ihop, men det namn jag gillar bäst är Leanna:) blir spännande att se vad det blir!

 
sara

sara

20 juli 2009 14:46

jag tycker Luneas Leanna:)

http://sari.bloggagratis.se

 
Sara

Sara

20 juli 2009 18:28

Bra namnförslag allihopa! Leanna och Lanelle är himla fina!

Har en egen gris som heter Lorena:-)
Ska bli himla spännande att se vad ditt beslut blir!

http://azybasy.bloggagratis.se

 
Natalia

Natalia

20 juli 2009 18:44

Åh Sophie du är bäst!!! Kenton är helt perfekt, inte ens jag hade kommit på det namnet (inte ens hört det tidigare faktiskt). Jag röstar helt klart på Luminosa ;)

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mamma

20 juli 2009 20:33

Jag tycker nog Luminosa.

 
Ingen bild

Sophie

20 juli 2009 20:38

Tänker bara på harry potter när jag hör luminosa.. ;) Leanna tycker jag är fint. Har också ett annat förslag: Liselle.

 
Ingen bild

mamma

20 juli 2009 21:27

Luneas Lunina?

 
Eleni

Eleni

20 juli 2009 21:30

jag tycker att Luneas Luminosa passar hallon tösen bäst.

http://www.tidus.bloggagratis.se

 
Gisela

Gisela

20 juli 2009 23:58

Leanna är fint, L är en bra bokstav att göra namn av det är så mjukt och vackert. Annars finns ju Lova, Loka, Luvia (uttalas Lovia), Lovis, Livia, Laila, Lovisa, Lola, Lillian...

http://svinkonst

 
Karin F

Karin F

21 juli 2009 10:40

Liselle, helt klart, eftersom det är Gizelles dotter. I andra hand Lanelle.

http://myosotis.bloggagratis.se

 
Denise

Denise

21 juli 2009 16:39

Jag tycker Luneas Laurelin, det var jättefint! :D

http://novastardust.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helene J

21 juli 2009 21:07

Jag tycker om alla av dina förslag. Jättefina! Men jag slänger in ett förslag till. Du föreslog en gång namnet Lobelia på tösen som föddes i min L-kull vilket hon också fick heta. Tyvärr blev hon inte många veckor gammal den lilla skruttan så du "får tillbaka" namnet; Luneas Lobelia helt enkelt.

 
Ingen bild

Anna S

24 juli 2009 10:42

Ett litet tips Är Lumos, det är en formel som får trollstaven att lysa som en ficklampa i Harry Potter, bara dök upp i mitt huvud =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards