En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 22 maj 2008

Sjukt marsvin

Av S - 22 maj 2008 19:53

Nu är burarna städade och Bedelia badad. Någon större kulinarisk läckerhet blev det dock inte till middag... Orkade inte ordna något mer avancerat än varma koppen och en macka. :p


Har också beställt tid för Madeira hos veterinären. Är rätt säker på att hon har urinvägsinfektion.  :/ Har hört henne pipa en del när hon kissar och idag tyckte jag att hon såg risig ut, satt och kisade coh såg lite ruggig ut. Lyfte upp henne och då var hon alldeles blöt i rumpan, dessutom ser det ut som om hon har fått någon typ av frätskador av urinen eller kan marsvin få genital herpes!? Hon är nästan som skinnflådd runt kisseriet. :/ Tvättade av henne och smörjde med lite barnolja. Usch, får så dåligt samvete för att jag inte har sett det tidigare men det kan inte ha funnits där särskilt länge för det är inte många dagar sedan jag hade henne uppe. Hon tigger iaf mat och äter bra så jag hoppas att hon blir frisk igen med antibiotika.

 
 
Sus

Sus

24 maj 2008 21:48

Jag har haft en hona vars underliv antagligen såg ut så som du beskriver. Hon kissade ner sig och huden blev trasig. Men hon blev helt bra efter bara ett par dagar med bactrim, så antagligen är det bara en urinvägsinfektion och inga andra konstigheter.

http://nightmares.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards