En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 30 maj 2008

Av S - 30 maj 2008 08:52

Här sitter jag i myskläder och med sönderbränd rygg och arm. :) Idag är jag inte längre kräftröd utan snarare grisrosa - det går åt rätt håll iaf. ;p


Är ledig idag men ska försöka plugga järnet, återstå att se hur det går... Första tentan är i miljöteknik så jag tänkte försöka koncentrera mig på det och matte idag. Egentligen helt värdelöst med så korta kurser som två av dem jag har tenta på nu. De är bara på 3,8 hp (vilket motsvarar studier på halvfart under 1/4 av terminen) men en tenta har man ju ändå och även om den inte blir så stor så vet man ju inte vad det kommer för typ av frågor så det är bara att plugga precis som om det vore en större kurs ju. Har iaf kikat på en del gamla tentor så att man får ett hum om vad som kommer men å andra sidan så är läraren i Miljöteknik bara vikarie så det är alltså inte hon som har gjort de tidigare årens tentor och jag vet inte om hon lägger upp vår tenta helt annorlunda nu. Jaja, om jag får en omtenta i höst så är väl inte det hela världen, men det vore förstås skönt att slippa. Synd bara att solen skiner för fullt och att det ska bli kanonväder hela helgen... Inte pluggvänligt alls med andra ord!


Grisarna mår bra, gamle Blazé hade fått till det med sin flicksnärta igår morse. ;P Får se om det tog eller om Blazé har tur och får göra det en sista gång igen. ;) Petri tycker f.ö att marsvinsavel är en smula sjukt. "Det är gamla gubbar med småpojkar, gamla gubbar med småflickor och gamla tanter med småpojkar..." som han uttryckte det. Haha... :D


Yalima kämpar på med sin kula till mage, nu väger hon 1450g och är på dygn 65. Bebisarna "knaprar" i magen på henne och lever om och hon har börjat öppna sig lite. Spännande!! Hon är stor om magen men inte gigantisk så jag tror fortfarande att hon får 3 ungar.


Nej, nu ska jag sätta fart så att jag kanske kan unna mig en sväng ner på stan lite senare, har sett en så fin klänning på Lindex som jag är sugen på att köpa, vanlig enkel klänning i bomull som inte är dyr men säkert jätteskön. Visst får man unna sig en sån om man pluggar så hårt som jag? ;)

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards