En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 22 maj 2008

Av S - 22 maj 2008 19:53

Nu är burarna städade och Bedelia badad. Någon större kulinarisk läckerhet blev det dock inte till middag... Orkade inte ordna något mer avancerat än varma koppen och en macka. :p


Har också beställt tid för Madeira hos veterinären. Är rätt säker på att hon har urinvägsinfektion.  :/ Har hört henne pipa en del när hon kissar och idag tyckte jag att hon såg risig ut, satt och kisade coh såg lite ruggig ut. Lyfte upp henne och då var hon alldeles blöt i rumpan, dessutom ser det ut som om hon har fått någon typ av frätskador av urinen eller kan marsvin få genital herpes!? Hon är nästan som skinnflådd runt kisseriet. :/ Tvättade av henne och smörjde med lite barnolja. Usch, får så dåligt samvete för att jag inte har sett det tidigare men det kan inte ha funnits där särskilt länge för det är inte många dagar sedan jag hade henne uppe. Hon tigger iaf mat och äter bra så jag hoppas att hon blir frisk igen med antibiotika.

Av S - 22 maj 2008 17:47

Kul med så mycket respons ang klänningarna! Men blev jag nåt klokare? Nej, inte mycket. :/ Snart måste jag bestämma mig för om jag ska lämna tillbaka klänning två eller inte... De flesta av er verkar ju föredra klänning ett. Till saken hör dock att om jag ska ha klänning ett så måste jag köpa nya skor, har inga som matchar brunt och turkost för jag tycker inte att svart ser helt okej ut (vad tycker ni?). Har kollat lite men det är SVÅRT att hitta några fina skor i mörkbrunt, dessutom är det svårt att veta vilken typ av skor som passar till klänningen, helst hade jag ju provat klänning + skor men det är ju svårt när man är i skoaffären...Och ska jag ha klänning ett så måste jag också hitta på något att ha över upptill för det känns för bart i kyrkan utan något alls. Suck vad jobbigt...


Lång skoldag idag med matte hela dagen. Ska fixa lite middag nu och sen ta itu med burstädning och marsvinsbadning. Lilla Calaisa fick sitt bad igår och idag är det Bedelias tur. Calaisa var så duktig så och satt som ett ljus i min hand (hon är över huvud taget ett väldigt snällt och medgörligt marsvin :) ) under badet och hennes päls blev så mjuuuuk!


Yalima börjar närma sig slutet på dräktigheten nu, bara knappt 2 veckor kvar nu innan bebisarna anländer. Jag hoppas att det går bättre den här gången än det gjorde sist! Hon är inte så enormt tjock så jag tror på 3 bebisar den här gången, de är inte så jättelivliga där inne men det sparkar emellanåt.

 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards