En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 8 maj 2008

Av S - 8 maj 2008 14:45

Leonoras nya matte och lillmatte var och hämtade henne igår kväll och det blir nog jättebra tror jag. Blev lovad att få rapporter och bilder då och då och skulle något hända så att de inte kan ha kvar grisarna så får jag köpa tillbaka Leonora. Känns tryggt.


Idag skiner solen och det är riktigt varmt ute! Såna här dagar saknar man en balkong extra mycket, eller allra helst en trädgård! Tänk att kunna göra en utehage till grisarna där de kan få vara hela dagarna när det är tillräckligt varmt ute. Och tänk att få ligga i en solstol med en god bok och bara njuta av värmen (jag är aningens  avundsjuk på dig Ullis som skulle dra fram en solstol och bikini...). Stackars mig som bor i stan i en liten lägenhet utan balkong...


Vi har funderat fram och tillbaka på att skaffa selar och koppel till katterna så att man kan låta dem komma ut i friska luften och solskenet ibland men så har vi hört skräckhistorier om innekatter som har blivit så förtjusta i utelivet att de bara står och mjauar vid ytterdörren hela tiden när de är inne. Och det vore ju hemskt om de skulle bli så olyckliga över att vara inne mesta delen av tiden. :/ 


Kl 16.30 är det dags för visning igen (för vilken gång i ordningen vet jag inte... känns som om vi jämt springer på visning nu...) och jag hoppas att den här lägenheten är lika fin som den ser ut att vara! Den är dessutom rätt billig och hyran är låg, men då kommer väl å andra sidan alla andra spekulanter och driver upp priset. *suck* När ska vi få våran större lägenhet!? 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards