En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 20 maj 2008

Av S - 20 maj 2008 16:27

...i-landsproblem ska jag nu avslöja (fastän jag egentligen inte gillar att visa mig på bild :p).


Vi ska på bröllop den 7 juni med tillhörande kalas. Och jag ska ha klänning på mig. Köpte en, då jättefin, klänning för ett tag sedan men varje gång jag provar den stör jag mig på att tyget i kjolen har en tendens att liksom samla ihop sig i mitten i fram. Vilket i sin tur leder till att jag ser ballongformat ut framifrån och gravid ut i profil. Inte så roligt alltså. Om jag hade haft en symaskin och varit en fena på att sy så hade det kanske gått att fixa till men nu har jag varken symaskin eller fenor. :p Annars gillar jag verkligen mönstret som går i turkost och brunt!


Så... Efter en hel del klagande från min sida tröttnade Petri och uppmanade mig att leta efter en annan klänning, för "du kommer bara att gå och störa dig på det där sen på bröllopet och det är inte kul. Men jag tycker att den är jättefin!". Så, sagt och gjort, jag stack ner på stan och hittade klänning nummer två. En klänning som föll mig helt i smaken vad gäller tyg, modell och passform MEN det stora frågetecknet är färgen. Får man verkligen ha en så mörk klänning på ett bröllop? Klänningen består av två delar, en separat svart underklänning som ser ut ungefär som ett tunnt nattlinne med smala axelband och spets i ringningen i fram, och sen själva klänningen som är i tunnt genomskinligt tyg med småblommigt mönster på. Botten på den är mörkgrön men blommorna går i rött och blått också. Det är spets i urringningen, på holkärmarna och i nederkanten runtom. Expediten i affären tipsade om att jag ju kunde byta ut underklänningen mot en i ljusare färg t.ex vitt, men då är ju problemet att hitta ett passande linne/klänning med rätt längd och gärna spets i urringningen.


Jaa... Det här blev verkligen ett väldigt ytligt inlägg men det blir väl så ibland antar jag. jag vill verkligen trivas i klänningen men jag vill ju inte heller att folk ska tycka att jag har en alldeles för mörk klänning... Vad tror och tycker ni? Vilken klänning är finast och är den mörkare klänningen FÖR mörk för bröllop?

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards