En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 7 juli 2007

Kattägare!!

Av S - 7 juli 2007 15:17

Jisses vilken respons det blev på mitt tidigare kattinlägg! Tänk om folk hade lika mycket åsikter om alla mina blogginlägg. ;) 


Kan iaf meddela att vi numer är kattägare. Vi betalade in tingningsvgiften alldeles nyss så om en vecka får vi hämta hem våra små kattflickor. Två brunmaskade birma/siames/ragdoll-knyten. :) Hooo! Känns oerhört stort men va fan. ;) Ibland kan man inte vela hur länge som helst. Nu gäller det bara att införskaffa kattlåda, kattsand, lite leksaker och så ska Petri snickra ett klätterträd. :) Tänkte att om de får ett klätterträd att sitta och titta ut genom fönstret på så kanske de skippar att knalla runt på fönsterbrädan och välta krukor. :p


Marsvinsrummet måste nog kattsäkras också, iaf litegrann. Funderar på om man skulle fixa till en nätdörr av något slag som man kan sätta i dörröppningen. Eller så blir det inga problem alls om man lär de från början. Men det känns ändå som om det kanske vore bra att ha någon form av nät som man kan sätta för när man inte är hemma och har koll.


Jättekul med era kommentarer är det iaf, det känns som om de flesta bara är positiva - både till kattägandet och till att ha innekatter. Skönt att få andras åsikter också, så behöver man inte känna sig som världens elakaste människa som har innekatter.


Jisses... Har nog inte riktigt fattat det än tror jag! Vi ska bli med katter! :D


 


 


 
 
Kajsa

Kajsa

7 juli 2007 18:20

Guud så fina. Vilka ögon!

http://livetpoenpinne.bloggagratis.se

 
Natalia

Natalia

7 juli 2007 23:29

Gratulerar till "tillskottet" i familjen! :) Det pirrar till i magen när jag läser, vet själv hur underbart det känns när man har gått och längtat så mkt efter att skaffa ett visst djur och hur underbart och spännande det känns när man väl har skaffat dem!

Håller tummarna för att det funka fint med marsvinen, vilket jag iof redan tror att de gör, de var ju där först! ;)

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Ulle

Ulle

8 juli 2007 10:17

Huuuu så söta!!! Jag skulle nog oxå satsa på nån form av nätdörr in till marsvinen...iallafall dom gångerna du har små bäbisar där inne...kan ju bli liter frestande för en misse :/

http://ulles

 
Åsa W

Åsa W

8 juli 2007 11:32

Men så fina.Man blir ju såå sugen själv.
Lycka till med sötnosarna.

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Denise

8 juli 2007 15:41

Gud såna sötnosar!

Angående katter och marsvin. Här hemma funkar det kanonbra, mina katter gillar marsvinen. Jag tror att marsvin är "för stora" för att katterna ska vilja jaga dom :)

Lycka till med de nya! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards