En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 21 juli 2007

Av S - 21 juli 2007 21:48

Så var arbetsdagen slut. Har suttit vid datorn sedan jag kom hem i princip. Lilla Eliza Jane är redan tingad, så det var som jag misstänkte - hon gick åt som smör i solsken och flyttar redan i samband med Väddö-utställningen.


Plockade maskrosblad på väg hem från jobbet så ikväll blev marsvinens kvällsmat färsk vitkål och maskrosor. :) Har skrivit en inköpslista till Petri som han får ta med imorgon när han åker och handlar efter att han har kommit hem. Jag jobbar ju delade turer imorgon också *dubbelsuck* och hinner inte åka med och handla men det går nog bra ändå. Ska packa det sista imorgon också, vet inte om vi måste ha med oss lakan och handdukar men isf ska det packas ned.


En smärre instruktionsbok är nedtecknad åt mamma så att hon vet hur allt ska skötas här hemma, så dte ska nog gå bra. :)


Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa lite innan jag släcker. Förhoppningsvis får jag sängsällskap i form av två gosiga kattflickor inatt också. 

Av S - 21 juli 2007 14:46

Upptäckte häromdagen, när jag skulle sätta igång med trimningen av Eliza Jane, att hennes pälsriktning över höfterna och också mitt på ryggen är väldigt tveksam. Hon har tydliga "böjar" längs med sidorna och mitt på ryggen har hon också en liten "böj" i pälsen. *suck* Eliza Jane som är så supersöt med världens typ, färg och kropp! Attans också! :( Så nu blir det till att sälja henne och det skär i hjärtat men jag har verkligen inte plats för fler pettisar nu, sparar hennes syster Betty Sue men hon är ju mer en riktig pettis med sin feltecknade dalmatinerteckning i saffron. Att ha en renrasig hona med pälsfel som pettis känns inte lika roligt... :( Förstår inte riktigt varifrån pälsfelen kommer heller för mamma Ellen som också är satincrested har det inte alls på samma sätt. Jaja, ingen idé att spekulera och gräma sig. Hon blir nog inte svårsåld iaf så sockersöt som hon är, världens kropp har hon också. Riktig maffig och stenhård i hullet så hon spås en lysande petkarriär!


Ska snart cykla tillbaka till jobbet. Börjar kl 16 igen... Suck och stön. De här passen känns verkligen heeeeelt meningslösa. 3 timmars rast mitt i - vad är tanken bakom det!? 


Kissarna fick sova i sängen inatt i brist på Petri. ;) Och de skötte sin uppgift med bravur. Hela natten låg de bredvid mig på Petris plats och spann så fort jag rörde mig. :) Sötisarna.


Återkommer säkert ikväll igen i brist på annat att göra... 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards