En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av S - 21 augusti 2009 13:04

Nu har det lugnat sig i alla burar där det flyttades om häromdagen. Har inte sett några nya sår på Krokas eller Kokostopp och inte heller sett dem ryka ihop någon gång, bara stått och muckat lite så det får man väl säga är ett framsteg. :-)


Petri lånade hem en Dymo från jobbet igår så nu har alla grisar fått varsin namnlapp + könsymbol på burarna. Det underlättar dessutom för djurvakten när hon kommer och ska mata grisarna nästa vecka när vi åker upp till Luleå. Hon behöver visserligen inte veta namnen på grisarna men det kan ju vara bra för henne att se hur många marsvin det ska vara i varje bur iaf, så att hon kan räkna in dem och upptäcka om någon, mot förmodan, skulle ha rymt.


I eftermiddag eller imorgon måste jag ta en sväng till Granngården och köpa spån och kornkross. fattar inte att en hel 20 kgs säck har gått åt redan, det känns inte alls som att det var längesen jag köpte en. Jag har en back med lock som jag häller över kornkrosset i och jag har letat hemma efter en halvfull säck (tänkte om inte hela säcken rymdes när jag fyllde på sist) men hittar ingen så jag antar att det har gått åt då. Är sugen på att beställa Oxbowpellets på nätet, såg att det fanns till väldigt förmånligt pris just nu i en webbutik men måste vänta till på tisdag när lönen kommer.


Och idag är det freeedag! Och sista jobbdagen för min del. Känns lite vemodigt samtidigt som det ska bli skönt att få lite ledigt innan skolan drar igång igen.

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards