En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av S - 13 augusti 2009 09:03

Felicia undrade om Mirra ska flytta och jo, så är förhoppninsgvis fallet. :-) Det är en tjej som ska kika på henne i Järbo men mest troligt så får hon följa med henne hem sen. Där ska hon isf få bo med några andra honor. Jonah och Kian är eventuellt också tingade, kvinnan som hörde av sig i förrgår hörde av sig igår igen och hon och hennes familj kommer och kika på pojkarna på måndag kväll. Så får vi se om tycke uppstår. :-) De verkar väldigt intresserade och engagerade i marsvinen så jag tror att killarna får ett bra hem om de flyttar dit så småningom.


På renoveringsfronten går det också framåt! Vi har äntligen köpt golvlister till hela lägenheten! det är tydligen något som folk brukar dra på väääldigt länge har jag förstått, har hört flera här på jobbet som "bara" har golvlisterna kvar 4-5 år efter att resten av renoveringen blev klar. ;-) Men vi har iaf fått upp två lister hittills i hallen och förhoppningsvis tar det inte alltför lång tid innan alla är uppe. :-)


Hämtade ut rosetterna till utställningen igår och de ser fina ut tycker jag. Väldigt många rosetter blev det ju eftersom det är en dubbelutställning vilket alltså innebär dubbel uppsättning rosetter. Igår blev även kakorna till lotteriet bakade. Ikväll ska jag ta itu med badning av Lemon Curd, Torta och Mirra tänkte jag. Utställningsdjuren får bada imorgon istället. Får se om jag hinner baka något ikväll också, skulle behöva det för imorgon blir det fullt upp verkligen hela dagen och kvällen!


I förrgår hämtade jag även ut en spikmatta som jag ropade in på tradera för ett tag sedan. Har legat på den ca 10 minuter två kvällar i rad nu och det är INTE skönt! Det är ju en ren plåga! Får verkligen anstränga mig för att inte ge upp efter bara någon minut. Värst är det precis vid övergången från rygg till rumpa och på skulderbladen. Ni som har en spikmatta - var det så här illa för er också och vänjer man sig!? Har ju hört om folk som somnar på sin spikmatta och det är helt uteslutet för min del. Och då har jag ändå en rätt hög smärttröskel.

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards