En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2009

Skrik = hungrig?

Av S - 30 oktober 2009 18:35

Crepes bebisar är riktigt pigga och kavata och spatserar runt i buren när de inte ligger hos mamma och diar eller blir tvättade. Vägde dem idag och de är redan uppe på sin födelsevikt igen, det kommer nog att bli stora pojkar av dem. :-) Crepes är en jätteduktig mamma som tvättar och matar och har sig. Tosca bryr sig inte så mycket om ungarna utan skriker mest bara på mig. Fattar inte vad som har hänt, så här har hon inte varit förut men nu skriker hon och ställer sig med tassarna på burkanten så fort jag passerar marsvinsrummet. SÅ hungrig kan hon väl inte vara hela tiden? Har gett henne och Crepes kligröt två gånger idag och däremellan har de fått bladpersilja och såna där critter berries från oxbow vilket är mycket uppskattat! I vanliga fall skulle jag aldrig ge dem kligröt två gånger på en dag men nu är ju Crepes nyförlöst och Tosca högdräktig så jag tänker att det bara gör dem gott. De behöver ju näringen båda två och eftersom Tosca skriker efter mig så har jag inte hjärta att bara gå förbi. ;-p


Har idag badat två av grisarna som ska med på söndag och igår badade jag Leanna och Melba som också ska med och vara till salu. Så imorgon återstår bara 2 eller 3 djur att bada, har inte bestämt mig för hur jag ska göra med en av dem... Jag får fatta beslutet imorgon helt enkelt.


Imorgon är det också dags för tenta, helt värdelöst med tenta på en lördag men men, vad gör man...

 
 
Tina

Tina

30 oktober 2009 21:43

Hej!
jag tänkte bara höra. iochmed min flytt så kommer jag få ett rum "över". antingen blir det garderob / datahörna. eller så blir det ett marsvinsrum. Jag är lite tveksam till marsvinsrummet. känns som om jag stänger in de små. de är ju vana att vara i vardagsrummet där det spenderas ganska så mkt tid. Men kom att tänka på att du har ju ett eget rum till dina. tycker du det funkar bra? Visst gäller det att vara där mkt och så, men det blir ju inte samma som när man sitter där på kvällen med dem. skulle gärna höra din åsikt! :)
kram Tina

http://hjerpe.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards