En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2009

Jag hittade en blogg

Av S - 19 augusti 2009 13:35

Hittade till den här bloggen idag och blev helt fast. Åh vad jag också vill vara veterinär! :-( Oavsett om det innebär uppstigning mitt i natten pga jourutryckning till en patient som behöver hjälp, avlivning av ett älskat husdjur eller rutinmässiga vaccineringar... Att få jobba som veterinär är verkligen min dröm men jag är realist och inser att det aldrig kommer att inträffa. Det är otroligt svårt att komma in på utbildningen och den är dessutom väldigt lång - så lång att jag inte skulle få CSN-pengar mer än under något år bara. Jag är inte heller purung längre utan faktiskt snart 28 år, och jag vill börja jobba och tjäna pengar nu!


Nej, det är väl bara att inse att jag får satsa på djuren på fritiden och som hobby istället. Men en liten sorg i hjärtat kommer det nog alltid att vara - att jag aldrig fick bli veterinär.

 
 
Ewa

Ewa

19 augusti 2009 16:37

Den bloggen ska jag läsa. Tack för tipset!
Min veterinärdröm är ännu mer avlägsen.... 7 små grisar och kanske en hund får jag nöja mig med, men det är inte det sämsta! ;-)

http://fundringar

 
Natalia

Natalia

19 augusti 2009 22:55

Kul info kanske, men "M" sadlade om vid 35 års ålder och blev veterinär, med småbarn å allt så det är aldrig försent! Men mitt yrke då, djursjukvårdare? Då får du iaf vaccinera, röntga, ta blodprov m.m Men några vidare pengar tjänar man iof inte :(

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sofie

20 augusti 2009 22:32

Jag tycker att de borde kvotera in dig på veterinärutbildningen pga ditt stora intresse för marsvin. Det skulle vara så bra om det fanns en riktigt bra marsvinsveterinär att fråga om råd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards