En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 14 juli 2009

Bebbs!

Av S - 14 juli 2009 08:05

Imorse precis innan jag skulle dra iväg till jobbet så tittade jag till Calaisa och ser att hon sitter och krystar. Jahapp... Kunde förstås inte åka iväg då utan jag fick bli lite sen. Ville ju se så att allt verkade gå bra. Och visst gjorde det det! Tre rejäla, knubbiga och vansinnigt söta buffbebisar (två hanar och en hona) hade hon fött fram innan jag var tvungen att rusa. Får väl se sen om det kom någon fjärde unge som jag har trott hela tiden, men det är möjligt att det bara blev tre för de var stora och rejäla. De är såna där bebisar som man ser direkt att de är något speciellt - breda, trubbiga huvuden och stooora mörka ögon. :-)



Calaisa var jätteduktig, inte alls sådär ofokuserad och stressad som sist. Nu var jag tvungen att ge grisarna hö under tiden som Calaisa födde och jag var rädd att hon skulle överge bebisarna för att springa till höet som hon brukar men nejdå, hon var totalt fokuserad på att tvätta sina bebisar. Lite hjälp fick hon också av tant Madeira som verkligen gillar bebisar. :-)


Gissa hur sugen jag är på att sitta på jobbet just nu. :-p

 
 
Ewa

Ewa

14 juli 2009 09:04

Grattis!! :-D

http://fundringar

 
Karin F

Karin F

14 juli 2009 10:18

Grattis!

http://myosotis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria

14 juli 2009 12:20

Grattis!:-D

 
Felicia

Felicia

14 juli 2009 21:36

STORT grattis, och skönt att det verkar ha gått så bra - då är ju allt som det ska vara! ;-)

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

14 juli 2009 21:39

Grattis till de små underverken.

Här hemma har Opuz visat tecken på OD och kommer snart att få somna in.Tråkigt men vi får vara glada för den tid vi fått tillsammans med honom, en underbart charmig kille.

Hoppas det går bra med mamma och bebisar.
Hälsningar Åsa

http://klackebo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards