En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 1 april 2008

Galna budgivare

Av S - 1 april 2008 16:45

1:a april idag och jag har inte blivit lurad (än) vad jag vet. :p Idag var det budgivning på radhuset och vi hade tänkt vara med. Utgångsbudet var 750 000 men vi tänkte bjuda 600 000 till att börja med och ha 750 000 som maxbud, det är ju verkligen ett ruckel och MASSOR att fixa. Men tji fick vi för det var en som bjöd 750 på en gång. Och nu är det uppe i 910 000, verkligen helt orimligt med tanke på hur risigt skick det är i.


Så ja, det blev inget radhus för oss den här gången. Men jag tror på ödet och det var väl inte vår stora lycka som bodde i det där huset helt enkelt. :) Nu tar vi nya tag och letar vidare. Vi ska på en visning på måndag på en trea här i närheten som är betydligt billigare. Men den har förstås inte en egen altan och trädgårdsplätt och marsvinskällarvåning utan bara en tråkig balkong... Men just nu har vi ju inte ens en balkong så det får väl ses som ett uppköp iaf. ;)



 
 
Ingen bild

mamma

1 april 2008 18:44

Det finns superfina radhus i Bomhus. Nu har du ju körkort och det stod förresten att det finns bra bussförbindelser till centrum.
Puss/mamma

 
Ewa

Ewa

1 april 2008 19:06

Ni gör helt rätt i att sätta ert eget budgivnings-tak från början.

http://fundringar

 
Sophie

Sophie

1 april 2008 19:33

Mamma: Jo men om du tittar på hyran så är den väldigt hög även om priset är lågt på de radhusen. Och Bomhus är för långt bort just nu. Jag vill kunna ta mig smidigt till skolan och även om jag har körkort så har vi bara en bil ju.

http://luneas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards