En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 15 april 2008

Av S - 15 april 2008 10:18

Tack vare snälla vänner har dte löst sig med SM för min del. :) Jag kommer att ta mig till Uppsala på något sätt antingen fredagen eller lördag morgon och får åka med J, sen får vi båda två sova i U & co :s stuga, wee vad roligt vi ska ha! :D Och SM-fest och allt!


Måste börja spara pengar bara... Det är inte lätt när man är fattig student och jag förstår egentligen inte hur det ska gå till med tanke på att jag inte får mycket till studiestöd i slutet av maj och sedan ska klara mig på det lilla ända till slutet av juli(!!) eftersom det är först då som första lönen från sommarjobbet kommer. :/ Det blir en tuff försommar, och vi som ska på bröllop och allt. :(

Av S - 15 april 2008 09:51

Min pappa ska bli husägare. :) I juli flyttar han till en jättefin villa i Örbyhus med dubbelgarage och roliga förråd och bodar. OCH han kom faktiskt själv med förslag om "marsvinspensionat" om vi ska åka bort någon gång. Tänk vilken bra pappa jag har. :D Jag började ju förstås genast spinna vidare på idén och tänker mig något i denna stil (har dock inte avslöjat mina tankar för pappsen men han lär väl läsa dem här nu. ;p ): mina pensionerade marsvinshonor kunde få bo resten av sina liv i en stooor golvflocksbur. :) Det vore väl himla fiffigt! Men så är det förstås det där med avståndet, det är ändå 5 mil mellan Gävle och Örbyhus och buren ska ju städas och jag vill ju helst hålla koll på mina tanter också. Så det kanske inte är en så bra idé ändå. Men ett litet sommarkollo kanske? Gammeltanterna kan få komma på kollo och klippa gräsmattan i etapper under sommarens varma delar. :) Visst var det Ulle som lämnade sina grisar på sommarkollo hos sin pappa?


Idag är jag ledig och ska plugga matte, vi har "dugga" på torsdag så det är bara att sätta igång med pluggandet. Tänkte också börja köra med lite brun-utan-sol idag. Är egentligen rädd för att använda det för jag har sett så många skräckexempel där folk har blivit fläckvis orangea efter att ha använt det men nu känner jag mig så blek och genomskinlig så jag måste... Det får bära eller brista. Ska skrubba mig riktigt noga innan och vara supernoga vid insmörjandet. En till nackdel med brun-utan-sol är att det luktar så himla äckligt. :/ Som gammalt solarium. Men men, det som vill vara fin...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards