En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2009

Gaaaah!

Av S - 14 augusti 2009 16:45

Jä*la marsvin! Helt plötsligt är det jättelugnt inför morgondagen på bada-marsvinsfronten... Jag behöver bara bada ett marsvin ikväll, inte två. För Kokostopp har fått en stor pälslös fläck på baken samt ett mindre framme vid halsen. Krokas och Kokostopp rök ihop precis när jag kom hem från jobbet och de måste ha gjort det tidigare idag av den hårlösa fläcken att döma. Men Krokas däremot har inte en skråma!


Fina Kokostopp som är i perfekt petkondition nu. :-( Jaja, det är väl bara att inse fakta och inte gräma sig mer över det.


Och hur ska jag göra med killarna nu då? Det är ju inte konstant bråk men om de kommer för nära varandra så ryker de ihop. Nu bor de ju i en stor bur på 154*50 cm och det borde ju räcka till två hanar tycker man... Om jag särar på dem nu så är det ju totalkört sen, jag tror att jag försöker ha lite is i magen och avvaktar. Lite jobbigt bara att jag ska vara bortahela helgen i princip...


Dumma, dumma marsvin!

 
 
Felicia

Felicia

14 augusti 2009 17:01

Nä, vad trist! :(
Jag skulle avvaktat i alla fall, det låter inte som om de håller på att äta upp varann ^^

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards