En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 7 juli 2009

Dräktigheter

Av S - 7 juli 2009 10:12

Calaisa är högdräktig nu och har en stor, tjock mage. Hon har drygt en vecka kvar på dräktigheten nu och jag tror att hon får 4 bebisar. Pappan är Lucky Me och de hade ju bara en liten dejt på golvet en dag när jag upptäckte att Calaisa brunstade. :-) Blir förhoppningsvis bara buffar men båda är pe-bärare så saffrons kan dyka upp (och kommer väl säkert att göra det bara för att jag vill ha buffar nu...).


Även Gizelle är dräktig med Lucky Me men ligger några dagar efter Calaisa, hon är inte alls lika tjock så jag tror att hon bara får 2 ungar.


Yalima är också hon dräktig med samma pappa, men där har jag ingen koll på parningen så det blir en överraskning när de ungarna dyker upp! Hon är inte heller särskilt stor men om det är för att hon har få ungar eller för att hon inte är så långt gången vet jag inte.


En liten babyboom är alltså att vänta framöver! Någon som är sugen på buff eller saffron? :-)

 
 
Felicia

Felicia

7 juli 2009 10:49

Jag hade nästan glömt att Calaisa var dräktig! O.o Vad spännande det ska bli, håller tummarna för att allt går bra för henne. Och lilla söta Gizelle också - skönt om det blir 2 ungar! :-)
Oh, klart man är sugen! Men jag sätter mitt marsvinsstopp på 5 stycken nu ^^ Måste hinna ta bra hand om alla samtidigt som skolan...

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards