En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Bebisar...

Av S - 29 mars 2009 19:03

...har det inte kommit några ännu. ;-) Här väntas det, och väntas, och väntas... Tre gånger upp! Calaisa är nu på dygn 69 och Elodie och Yalima på dygn 68. Yalima och Calaisa är rätt mycket öppna men Elodie är knappt öppen alls.


Calaisa har jag trott ska föda ända sedan igår. Hon ligger och kisar med ögonen och "fäller ner" nosen emellanåt, sträcker på benen och stelnar till ibland som om hon skulle ha värkar. Yalima däremot har inte visat några tecken på det än.


Igår var vi och hälsade på min lillebror och hans tjej som nyligen har flyttat till en trea i centrala Bollnäs. De ska ha dessutom få en bebis i juli så då blir jag faster! Uj så gammalt det låter! ;-p


Nu är det dags för lite bakning, det blir kladdkaka med vispgrädde. :-) Måste ju fördriva tiden med något medan jag väntar på bebisarna...

 
 
Karin F

Karin F

29 mars 2009 19:51

Vi får vänta ikapp! Fast jag har ju bara en kull att vänta på. Ange har också hållit på sådär som Calaisa, så jag trott att det varit dags. Men tji får jag.

http://myosotis.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

29 mars 2009 19:59

Men gud, ska din bror ha barn...är inte han typ 15, tänkte jag säga. Hahaha...tiden går...

http://wilmapalmen.blogg.se

 
Felicia

Felicia

29 mars 2009 20:08

Oh vad spännande det ska bli! ;-)
Du får hålla oss riktigt uppdaterade så fort något händer ^^

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards