En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 17 mars 2009

Av S - 17 mars 2009 16:15

Hmmm... Nu blir jag fundersam på Calaisa. :-/ Hon är ju, liksom Elodie och Yalima, dräktig och inne på sin åttonde vecka (8 veckor igår). Jag såg parningen så jag är säker på datumet (om jag inte har skrivit helt fel i almanackan men det tror jag inte). Tog upp och kände på henne idag och hon är rätt mycket öppen i bakre fogen redan, dock inget i främre ännu. Honor kan ju gå öppna länge så okej då, det kan väl stämma. Vad som däremot är skumt är att hon har fått mjölk. Inte så att hon har jättemycket men det kommer när man klämmer på spenarna. Det känns ju som att det är väl tidigt med tanke på att hon har minst 1,5 vecka kvar iaf. Sist födde hon ju för tidigt just i 8:e veckan så nu är jag orolig att samma sak är på väg att hända igen. :-/

Av S - 17 mars 2009 11:22

Letade som sjutton efter katterna nyss eftersom det hade varit oroväckande tyst under en lång stund. Risken för att något förbjudet pågår är rätt stor då. Hittar dem till slut ihopträngda i marsvinens transportbur. :-p Har den stående på golvet i marsvinsrummet så att de kan gå in där om de vill när de har golvtid. Och där ligger alltså två katter och sussar så sött, trångt och jäkligt är det men det verkar inte bekomma dem det minsta. Jag misstänker att de har gjort så fler gånger tidigare för det har varit onormalt mycket spån på golvet på sistone. :-p


 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards