En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 25 november 2008

Av S - 25 november 2008 15:43

Igår blev det lite omflyttning bland grisarna. Pannacotta fick flytta in till Åssian och Bedelia till Nonne. Därmed blev Gizelle och Elodie utan sina burkompisar så de fick alltså flytta ihop. Elodie vill styra och ställa lite men det går hyffsat bra ändå och Gizelle får iaf röra sig i buren och äter bra så det är säkert helt lugnt om ett par dagar.


Jag hade ju egentligen tänkt mig en flerfärgad hane till Pannacotta men nu fick det bli Åssian istället. Buff och saffron dalmatiner ÄR ju jättefint och jag tror att typen på bebisarna kommer att bli kanon. De flerfärgade pettarna får väl Crepes stå för sen. ;-)


Yalima tar så väl hand om sina små, de snuttar och snuttar och har börjat gå upp i vikt nu. Alla ser pigga och fräscha ut så det är nog ingen tvivel om att de kommer att klara sig. :-) Ska klura lite på namn till dem också, H-kullen är jag på nu. Har fått fina namnförslag från Anna men de passar inte riktigt in bland de andra Luneas-namnen tyvärr. ;-)

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards