En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 12 november 2008

Av S - 12 november 2008 19:00

Idag fyller jag år! Hela 27 bast blir jag. :-) Fick en jättemysig och fin fleecetröja av Petri och så har han varit ledig från jobbet idag dagen till ära. :-) Vi har gått på Järnvägsmuséet här i Gävle, tagit en promenad vid Älvkarleby fallen och fikat bakelse på ett konditori. Nu står Petri vid spisen och wokar. :-) Fläskfilé med paprika, champinjoner och jordnötter (och lite annat kraffs förstås) blir det - ett tidigare beprövat recept och det är supergott! När vi kom hem från dagens utflykter så stod det ett blombud vid dörren. Söta mamma hade skickat en jättefin bukett med en vit amaryllis, videkissar, ett stort grönt blad och lite gräs. Verkligen jättefina och de står nu i en vas på golvet i vardagsrummet. Jag gör mitt bästa för att vakta dem från katterna som är väldigt förtjusta i blommor och blader. :-p


Har fått flera sms och telefonsamtal idag också. Roligt att så många kommer ihåg en! :-) Marsvinen har fått bladpersilja idag, istället för födelsedagsfika. ;-) Det var mycket uppskattat!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards