En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 18 november 2008

Av S - 18 november 2008 21:40

Hämtade upp kameran från bilen där den har blivit kvarglömd i flera dagar. Fotade litegrann och då bl.a lilla Gizelle som är en så himla rolig gris! Charmig och påhittig som bara den. Fick inte till någon riktigt stilfull och vacker bild direkt men den här blev ju bara för härlig. Vad gör skruttfian egentligen med munnen!? Ja, inte vet jag. :-)


Har förresten en rolig grej på gång förhoppningsvis. Har att göra med min akuta brist på avelshanar... Mer säger jag inte förrän det är helt säkert att det blir av. :-)

Av S - 18 november 2008 21:39


Jepp, så här ser Yalima ut på dygn 64 av dräktigheten. När jag tittar på bilden så tycker jag ju inte att hon ser särskilt dräktig ut alls men jag lovar, hon ÄR större i verkligheten! 

Av S - 18 november 2008 21:32

Ikväll fick jag och Petri ett ryck. Vi hade en färdigköpt tårtbotten i kylen (öppnade den i helgen eftersom jag trodde att den skulle behövas till tårtan då men det blev inte så) och nu fick vi för oss att göra varsin bakelse av den. Sagt och gjort. Efter en sväng till affären, där jag hittade jätteroligt strössel och sockerglitter i en "samlingsburk" - perfekt till cupcakes... ;-), påbörjades skapandet. Det blev varsin miniprinsesstårta, jättesöta! Orkade inte mer än halva men då finns det ju kvar imorgon också... :-) Usch, mitt bakande kommer snart att visa sig både här och där på kroppen har jag en känsla av... :-p



Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards