En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 20 november 2008

Av S - 20 november 2008 16:25

Är man söt eller är man söt!?


Crepes - the chipmunk!


Och en lite seriösare bild av sötnosen. ;-)

 

Av S - 20 november 2008 15:05

Ingen rolig dag idag. :-/ Vaknade med huvudvärk men trodde att det berodde på vätskebrist eftersom jag knappt drack något igår. Hällde i mig vatten och åkte till skolan, det blev lite bättre en kort stund men sen blev det värre igen. Tog en migräntablett och väntade på att den skulle börja verka. Men nejdå, det fortsatte att bli värre och jag började må illa. Försökte hålla ut för jag vet ju att tabletten nästan alltid hjälper bara jag står ut ett tag. Men det gick inte, kräktes i skolan och cyklade sen hem med darriga ben. :-/ Kröp ner i sängen på en gång och fick sällskap av katterna. Vaknade efter 1,5 timme och mådde lite bättre iaf men helt okej är jag inte. Har iaf lyckats peta i mig lite mat och druckit mer vatten. Skulle behöva åka och köpa spån men det får vänta ett tag, orkar inte ut nu känner jag.


Ska lägga mig i soffan och läsa lite. Lyssnar på julmusik och DET är ju iaf mysigt. :-) Julens vart-ska-vi-fira-bekymmer är redan lösta och det känns som en stor lättnad! Vi kommer att åka upp til Luleå och fira julafton med Petris familj i år, vi var ju här nere förra året så det är ju inte mer än rättvist. Släkten på pappas sida kommer att fira jul hemma hos honom i "nya" huset och visst känns det tråkigt att inte vara med där, det blir ju julfirande för första gången i huset liksom. Men men, det kommer ju fler julaftnar. :-) Snälla pappa ska också ta hand om marsvinen när vi åker iväg. Jag ska köpa en Gorm-hylla på Ikea och den rymmer (eller ska iaf göra det enligt  mina beräkningar) precis en Dillinglåda på varje hyllplan. Calaisa kommer ju dock att vara nybliven mamma vid det laget så det känns inte så roligt att flytta henne så långt då, dessutom vill jag inte belasta pappa som inte har koll på marsvinsfödslar och nyblivna marsvinsmammor utan snälla Emilie har lovat att ha Calaisa + burkompis Yalima + bebisar hemma hos sig. Det känns tryggt och bra och Calaisa behöver inte flyttas mer än 5 minuters bilfärd härifrån. Tänkte installera henne och Yalima i en 100*50 cm buri god tid innan så är det bara att flytta hela den till Emilie när det sen är dags.


Katterna då? Ja, vi har funderingar på att ta med dem upp. Eller så får de bo på pensionat. Jag vet inte riktigt vad som är bäst för dem. Om de åker med upp så får de bo hos Petris ena syster eftersom Petris föräldrar (som vi kommer att bo hos) redan har en katt. Hos systern finns det dock en 4-årig Pelle och frågan är hur katterna reagerar på det. Barn är ju barn liksom, och stojar och leker, vilket katterna inte alls är vana med.


Hittade ett kattpensionat här i Gävle men är osäker på om det är öppet nu, de driver även ett katthem och det håller på att renoveras just nu och de har inga katter inne. Frågan är ju då om kattpensionatet också är stängt. Ska ta och ringa dem senare när de öppnar kl 17.


Nej, nu är det soffan som ser väldigt inbjudande ut...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards