En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 23 november 2008

Av S - 23 november 2008 18:50

Här kommer utlovade bilder på underverken. Den crestade hanen är verkligen vanvettigt söt! Och selfhanen är piggast och livligast och svårast att få med på kort... Se exemplet nedan. Crestade syskonen sitter som små ljus medan selfbrorsan kutar runt som en galning och rör sig så fort jag trycker ner avtryckaren. ;-p


 

Crestade honan har några enstaka vita strån i cresten men inte mer än att det går att trimma bort. Vet dock inte hur jag ska göra riktigt, är riktigt frestad att spara crestade hanen men vad ska jag ha för användning av honom i aveln när jag äger både mamma Yalima och pappa Nonne (som troligen kommer att användas rätt flitigt i aveln framöver). Selfhanen är den som har längst huvud men är på ett sätt väldigt lik Nonne, han blir nog en stor och maffig hane så småningom. Stooora, mörka ögon har han också och riktiga elefantöron!

Av S - 23 november 2008 11:59

Yalima har precis fött sin kull. Fyra bebisar varav en tyvärr dödfödd, en hona förstås... Hon föddes sist och jag tror att hon kan ha fått syrebrist för hon kom ganska långt efter de andra ungarna. Jag försökte återuppliva henne men det gick inte. :-( De levande bebisarna är en crestad buffhona som ser ganska söt ut, en supersöt crestad buffhane och en stor biffig self buffhane. Skönt att allt gick bra och jag fick rätt i antalet ungar iaf, jag hade ju gissat på 3-4 stycken. :-)


Bilder kommer så småningom när de har torkat!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards