En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 14 november 2008

Av S - 14 november 2008 22:04

Nu har jag anmält till Västeråsutställningen i december. Fyra gris blev det även denna gången men inte riktigt samma som i Kallhäll.


  • Nonne ställs i ras, hoppas på cert där!
  • Elodie ställs i ras som senior för första gången, hoppas på cert där också förstås. Ställs också i petclass och om hon får silverkort då så blir hon Guldpet! :-)
  • Gizelle ställs i ras, hon är ju bara bebis än så länge men jag hoppas förstås på ett cert där.
  • Crepes Suzette ska få göra petclassdebut. :-) Hon är ju liten än så länge men det blir bra miljöträning för henne.


Idag har jag hunnit med en hel del faktiskt. Började skolan först kl 13.15 så jag passade på att gå lite på stan innan. Tog bilen eftersom jag tänkte åka och handla direkt efter skolan. Tvekade först eftersom det skulle innebära att jag måste parkera på stan. Men va fan, man måste ju våga om man ska komma någon vart så jag åkte. Parkerade i ett parkeringshus mitt i city, och det var ett stort framsteg ska jag säga. :-) Har tidigare inte vågat det med risk för att, om det skulle vara många bilar på väg in i garaget, bli stående i den galet lutande uppförsbacken. HUR skulle jag då ta mig därifrån!? Start i backe... Jo tjena - det inte inte min grej! Men det gick alltså bra och jag var så stolt över mig själv. :-) Hittade lite smågrejer på stan som jag köpte för födelsedagspengarna jag fick av pappa och farmor & Kalle. 


Efter skolan åkte jag och handlade som planerat, stack även in en sväng på Rusta där jag hittade en jättefin röd julgransmatta i filt med broderade vita stjärno, så en sån fick följa med hem. 


Till middag blev det kycklingfajitas.  Jag har även hunnit tvätta och baka lite inför morgondagens besök av mamma och Becke. Det blev kokostoppar och morotscupcakes med lime frosting. Förberedde ävendaimfluff till tårtan som ska bakas imorgon. Oooh så god den kommer att bli. :-)


Nu ska jag slänga mig i soffan med Petri och mysa lite.

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards