En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 6 november 2008

Av S - 6 november 2008 08:52

Livet rullar förstås på även utan Blazé även om det är ytterligare en nos mindre i marsvinsrummet och jag skär upp alldeles för mycket grönsaker på kvällarna. Yalimas mage börjar bli stor och bebisarna sparkar därinne. På måndag har hon gått 8 veckor så det är inte så lång tid kvar. Hoppas nu bara att allt går bra där... Är så nyfiken på vilka filurer som gömmer sig därinne. Om de har fått en kombination  av sina föräldrars allra bästa gener och ser ut som små perfekta buff- och saffronmarsvin eller om generna har skurit sig helt och det blev pannkaka av alltihop. Men pannkaka är ju också gott förstås! ;-)


Lille Chocolat verkar äntligen ha fått en eget hem nu. :-) Han kommer att flytta hem till E snart och bli sällskapspojke till en av hennes pensionerade rexhanar. Det tror jag blir jättebra!


Idag har vi studiebesök på DHL på eftermiddagen. Det börjar inte förrän kl 17 så jag har hela dagen på mig att göra något vettigt. Ska läsa lite statistik nu tänkte jag och sen dra iäg till Valbo och kika lite på Ikea, skulle behöva köpa nya tunnlar till grisarna och även en fleecefilt som jag kan klippa bitar från. Fleece är mysigt tycker marsvinen. Tänk vilken frihet det är med körkort!


Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards