En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg under mars 2008

Av S - 3 mars 2008 15:14

Nu har jag fått en tid till Leonora imorgon kl 8.45 Vilken tur att jag har körkort numer så att jag kan köra till veterinären själv. :) Hoppas nu att de kan göra något åt hennes snoriga nos och plocka bort det som sitter ivägen. Bebisarna får väl följa med i transporten antar jag, de är ju inte ens en vecka gamla.


Sitter i skolan nu och väntar på att sista lektionen för dagen ska börja. Riktig långdag idag med matte heeeela dagen. :/ Nu kl 16-18 ska vi ha mattelab tillsammans med kinesiska utbytesstudenter så vi måste prata engelska. Läskigt! Imorgon är jag iaf ledig men då blir det som sagt veterinärbesök och sen plugga industriell organisation och logistik. Tentaperioden börjar dra ihop sig och det är lika bra att börja plugga i någorlunda god tid.

Av S - 2 mars 2008 12:49

Här har det tapetserats om som ni kanske ser. :) Tyckte att det var dags för lite vårkänsla i bloggen. :)


Det börjar dra ihop sig till utställning, bara två veckor kvar till Kallhäll nu. Kuuul! :D Har anmält till Valbo också och det blir samma gäng som till Kallhäll plus lilla Pannacotta i petclass.


Måste ringa veterinären imorgon. :/ Leonora har till och från varit lite snorig i ena näsborren och i fredags tog jag mig en ordentlig titt där. Det är förstås jättesvårt att se men jag kunde ana att något satt fast en liten bit in i näsborren, ser ut som en liten spånflisa. Jag försökte få ut det med diverse medel men det är ju så yttepyttesmått så inget når ju in så långt, försökte med tops men de är alldeles för stora och en vanlig pincett går inte heller att få in utan att göra illa henne. Förmodligen gjorde mitt pillande mer skada än nytta för nu är hon ännu värre med snorandet. :/ Det märks att hon har jobbigt att andas genom den vänstra nosborren och emellanåt fnyser hon till och ut kommer en vit-gulaktig tunn vätska som inte alls luktar gott. :/ Har provat att suga ut snoret med en sån där gummituta man har till bebisar som inte kan snyta sig och det funkar till viss del men det tar ju inte bort orsaken till snorandet. Jag har lyssnat på lungorna och felet sitter alltså inte där utan i nosen och bara på den vänstra sidan. På höger sida är hon helt ren och fin. Det är förmodligen rätt lätt att åtgärda om man har rätt utrustning men förmodligen måste hon väl sövas eller åtminstone ges lugnande för att de ska kunna pilla utan att hon rycker med huvudet. Och så har hon ju sina små bebisar att ta hand om. Inget drömläge precis. Hoppas att det finns något att göra iaf för hon har det jobbigt med andningen när ena nosborren är täppt och snorig. :/ Som tur är är hon iaf pigg och glad, äter bra och tar hand om sina små utan problem så SÅ dåligt kan hon inte må.

Av S - 1 mars 2008 09:46

Min dator har gett upp... :/ Jag får bara blå skärm hela tiden. Så nu är det Petris bärbara som gäller. Vi ska fixa till den idag tänkte vi och "göra om" den till stationär genom att koppla in skärm och tangentbord. Jag kommer åt mailen men alla gamla mail är borta så jag kan ha missat att svara på något, maila igen isf!


Nu ska vi äta frukost, sen iväg till Valbo där Betty ska få flytta till sin nya matte Anki. :) Sen bär det vidare till Ockelbo marknad för insupande av lite marknadskänsla och dofter. ;) 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards