En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 4 mars 2008

Av S - 4 mars 2008 10:05

Idag är en ledig dag. :) Sköönt! Petri kommer inte hem förrän sent ikväll eftersom han ska jobba extra och gå skift. Så jag har hela långa dagen för mig själv. Planerna ser ut som följer:

  • Städa marsvinsburar
  • Städa lägenheten
  • Gå en sväng på stan
  • Träna på gymmet
  • Plugga industriell organisation dvs fortsätta beta av tvåtusensjuhundrafemtioelva instuderingsfrågor inför tentan.
  • Plugga matte och räkna på övningsuppgifter
  • Plugga logistik och räkna på övningsuppgifter
  • Lämna tillbaka böcker på biblioteket
  • Laga något att äta till middag, blir nog kyckling av något slag.
  • Slösurfa
  • Slötitta på tv

Det är en del som ska hinnas med men jag har ju hela långa dagen på mig så det borde hinnas med.


Leonora är mycket bättre idag. Hon snörvlar fortfarande litegrann men inte alls lika mycket, och hon är inte så kladdig runt nosen längre och andas mer normalt. Skönt!


I lördags satte jag ihop Yalima med Audi igen, jag hoppas att dte går bättre för Yalima den här gången, sist blev hon ju sjuk och födde för tidigt för att bebisarna skulle klara sig. Nu är hon i toppform igen och Audi verkar glad över sällskapet. :) Har ju glömt berätta också att Betty flyttade i lördags. Hon bor numer hemma hos Anki - Mosaiques. Jag har ju kvar hennes lillasyster Pannacotta (som gör utställningsdebut i Valbo) och jag insåg att jag måste bereda plats för nya Luneor, även om jag gärna skulle behålla alla pettisar och pensionärer livet ut. Apropå pensionärer så börjar mina tjocka gamla bufftant Amabelle se risig ut, hennes ena öga har börjat se så vattnigt ut men så har hon ju också både starr och fatty eye på det så det kanske är orsaken. Hon har också börjat bli gles i pälsen troligen pga hormonförändringar. Men än väger hon ändå över 1400g så nog har hon att ta av. ;) Så länge hon är pigg och äter som hon ska så får hon hänga med. Jag vet inte hur Lucky kommer att ta det när Amabelle går bort för de två har bott ihop ända sen Lucky kom till mig för 2,5 år sedan. De är ett riktigt radarpar som gärna tvättar öronen på varandra vid behov. :)


Nej, nu är det dags att ta tag i dagens göromål. Jag börjar med burstädningen tror jag. 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards