En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 18 mars 2008

Av S - 18 mars 2008 18:43

Här vräker det ner snö just nu! Kunde inte det här ha kommit för några månader sen istället? Nåja, jag ska inte klaga, det är ändå ovanligt varmt för årstiden.


Idag har jag varit ledig från skolan men inte från skolarbete, har pluggat logistik hela dagen och tiden har bara svischat förbi. Nu ska vi försöka hitta på något kreativt till middag. Har noll matinspiration just nu men något måste man ju få i sig.


Ska städa några burar ikväll och klämma lite extra på Quilla som nu har gått 9v på dräktigheten så det är alltså max en vecka kvar innan bebisarna anländer. Hon bor med Yalima och Audi nu och jag hoppas att Yalima är därktig nu, hon blev parad förra helgen så jag kommer inte att få veta om det tog förrän nästa helg och frågan är om jag vågar ha kvar Audi så länge i buren med tanke på att Quilla kan föda närsomhelst då och riskera att bli omparad om jag inte är hemma och håller koll. Samtidigt vill jag ju inte "slösa bort" en brunst om det nu skulle vara så att Yalima brunstar igen. Knepigt... Vi kommer iaf högst troligt att vara hemma i helgen så jag tycker att jag borde hinna plocka ut Audi om det skulle behövas. På fredag ska vi iaf till Uppsala och hjälpa pappa att rensa ut förrådet, har lovat att ta hand om mina saker där, men vart vi ska stoppa dem någonstans vette sjutton... Det är proppfullt i vårat förråd. :p 


Imorgon fyller käre lillebror 18 år, jisses så stor han har blivit! Firande blir det kanske på fredag förmiddag eller någon kväll som passar. Mamma jobbar hela påsken så det passar inte så bra då. Grattis grattis lillebror om du läser det här. :) 


Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards