En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 17 september 2007

Dubbelburen

Av S - 17 september 2007 15:59

Jag har gjort en dubbelbur åt Madeira, Quilla, Melchior och lilla Åssian. Även om det bara var en tillfällig lösning med tre vuxna + bebis i en Dillinglåda så kändes det för trångt. Så nu bor de alltså i en dubbelbur med två Dilling-lådor. De kan fritt röra sig mellan lådorna och t.o.m lilla Åssian som bara är några veckor gammal tar sig över hur lätt som helst. På ena sidan av "skarven" står en tegelsten som trappsteg och på andra sidan står en hundmatskål (Ikeas, används som sovplats av mina marsvin) fylld med spån för att göra nivåskillnaden lite mindre. Det är dock bara lilla Åssian som använder sig av det, de andra hoppar på sidorna.


På ena sidan serveras hö och på andra sidan kraftfoder och grönsaker, på så sätt måste de röra sig över burarna men det är iofs inget de har nåt emot. Men oftast befinner de sig faktiskt på samma sida av buren, det är intressant att se hur flockbeteendet slår in. :) Ibland hoppar Åssian över till den sida där de andra inte är och då blir det riktiga race med bocksprång. Det är precsi som om han blir alldeles överlycklig över att ha en hel yta tom på marsvin att studsa runt på. :)


 
 
Ida

Ida

18 september 2007 09:15

Madeira är såå fiin...

http://idefix.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards