En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 10 september 2007

Av S - 10 september 2007 16:57

Så var en hektisk helg över. Utställning i valbo på lördagen med mycket trevliga resultat för min del. :) Yalima fick 88p, cert och blev BIR-Rjr och Betty fick hela 91p, silverkort och blev BIS pet 2! :D Extra kul var att tre av fem BIS-petplaceringar tillföll Luneas-pettar. Man kanske skulle sadla om och satsa enbart på petuppfödning... ;) Dock är bara Betty ägd av mig så jag ska absolut inte ta åt mig hela äran. Söta satincrestade Luneas Fenja, ägd av Åsa blev BIS pet 5, supercharmiga Luneas Stråla (som tog sitt tredje silverkort på raken och numer kan titulera sig Guldpet!), ägd av matilda, var i samma klass som Betty och hamnade på samma poäng men blev tvåa och alltså ändå upplockad till finalen och knep en BIS pet 3-placering. Verkligen jättekul! Stråla är så fantastiskt söt att jag har svårt att förstå nu varför jag sålde henne. Världens charmigaste gris som pussas hela tiden. :) Men så fick hon också HP för pussigast!


Med hem följde teddyhanen Malaxis Sahara Tan och tanken var att han skulle sättas ihop med Betty på en gång. Så blev dock inte fallet. Eller tja, några minuter satt de ju iofs ihop. :p Sedan rök de ihop rejält med tandhackande och pälstussar som yrde. Jag, min idiot, gick emellan med bara händerna vilket resulterade i ett rejält bett mellan lillfingret och ringfingret... Blodet sprutade och det gjorde rejält ONT! Det blev ett djupt hål rakt ner med en liten hudflärp som täckte för öppningen. Lillfingret svullnade upp och det gick inte att röra på utan att det gjorde fruktansvärt ont. Så igår kväll åkte vi in till familjeläkarjouren för att kolla upp det. Stelkrampsspruta har jag sedanskoltiden och den räcker tydligen i 30 år nuförtiden så det var lugnt. Däremot skulle jag hålla koll på det och om det blev värre eller om svullnaden inte gick tillbaka snart så skulle jag kontakta min hälsocentral. Vi får väl se om det går över av sig självt eller om jag behöver antibiotika. handikappad är jag iaf och måste ha en påse på handen när jag duschar. Enda fördelen är väl att jag slipper diska den närmsta tiden... ;p


Har beställt tid åt Nalle Puh nu. Imorgon kl 16.30 är det dags för honom att somna in. Så sorgligt att man vill gråta. :( 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards