En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 6 februari 2008

Av S - 6 februari 2008 12:38

Kissarnas kastrationer gick bra. De var riktigt pigga redan igår när vi kom hem från veterinären och spankulerade omkring i lägenheten och kollade läget så att allt såg ut som det brukar. Såren ser jättefina ut, stygnen är  intracutana dvs under huden så det är inga stygn som behöver tas om ett tag. De har slickat litegrann på magen men inte mer än normal tvättning så allt verkar vara i sin ordning. Ingen krage behöver de heller så länge de låter såren vara någorlunda ifred. Så skönt att allt gick bra och att det är klart nu. :)


Passade på och köpte critical care hos veterinären. Har ju läst mycket om det men inte fått tag på tidigare men den här veterinären hade hemma! Dyrt var det iofs men det är det ju värt om det kan rädda liv. Min pettis Betty som är högdräktig hade börjat äta lite dåligt, ingen total matvägran men ungefär som Yalima när jag började ana oråd där. Jag har matat på med diverse godsaker och hon äter det men jag tycker att det går dåligt med hö. Gav henne första dosen critical care igår när vi kom hem från veterinären och det var inte så populärt men vid andra matning så slet hon i sprutan och ville ha meeeer! ;) Redan senare under kvällen såg hon märkbart piggare ut och knaprade även hö själv och idag serverade jag critical care på fat direkt i buren vilket både hon och Yalima smaskade i sig glatt. Hoppas att det kan få henne att behålla ungarna tiden ut och börja gå upp i vikt igen (hon har t.o.m tappat lite vikt de senaste dagarna när hon började äta dåligt).


Nu är det matte som gäller, måste plugga inför duggan imorgon (som jag trodde var förra veckan :p) 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards