En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 11 december 2008

Av S - 11 december 2008 19:22

Och så här fina blev de efter en stund i ugnen. :-)

 

Nu återstår bara provsmakning om en stund. :-)

Av S - 11 december 2008 18:56

Nu står det två plåtar med lussebullar med mandelmassa i på jäsning. Mumma! :-) Pappa ska få ungefär hälften att bjuda släkten på på julafton. Jag kan ju själv inte vara med i år så de får ta del av Sophies lussebullar istället, så är jag ändå med på ett hörn. ;-)

Av S - 11 december 2008 15:39

Nu har jag tagit en långpromenad till affären och handlat lite ingredienser till lussebullar bl.a Tog inte någon av de närmsta affärerna utan en som ligger en bra bit bort så att jag fick mig en riktig långpromenad.


Har trimmat lite tidigare och tänkte ta ett pass igen nu. Men jag får så himla ont i nacke och axlar när jag sitter ett tag, inte kul. :-/ Nu ska jag väl inte klaga på det egentligen för det är ju frivilligt och det är ju mer synd om marsvinen som är helt oskyldiga och inte alls har någon lust att bli trimmade...

Av S - 11 december 2008 11:04

Hrm... Har fortfarande inte ätit frukost. Började fota grisra och skicka in till årsboken istället. :-) Tre champions fick jag skicka in i år: Åssian, Bedelia och Calaisa. Försökte ta ett nytt foto på Calaisa men hon ville inte alls ställa upp sig och jag ville inte bårk amed henne så jag fick ta ett gammalt foto där. På Åssian och Bedelia blev det iaf nytagna bilder. Bedelia har blivit lite tjockis på sistone, hon har tidigare varit en rätt liten och nätt hona men nu har hon maffat till sig rejält, vågen stannade på över 1100 g. Och då är hon bara lågdräktig... :-p


Fotade även min lilla sötnos Gizelle som inte är som andra marsvin. ;-) De som såg hennes bedömning i Kallhäll kan ju intyga... Hon vill inte sitta stilla för fem sekunder, flyger och far och är bara så nyfiken på allt och alla! Till slut, efter många misslyckade bilder, lyckades jag få till en enda bra men det räcker ju också. :-) Upptäckte vid redigeringen av bilderna att hon är läskigt lik Bedelia! Inte så konstigt kanske med tanke på att Gizelle är Bedelias dotter, men ändå - de är vansinnigt lika. Samma form och lilla "bubbla" på höger öra, samma stora ögon och samma profil. Se bara nedan! (Bedelia överst och Gizelle under)



Och här är alla misslyckade bilder...



Av S - 11 december 2008 09:27

OJ vad det snöar här! Jättefina stora snöflingor singlar mot marken, igår kväll var det mindre hårdare snö som kom men nu är det sån där snö man minns från barndomen. Blir jättesugen på att åka pulka och stjärtlapp men har inget sånt, dessutom är jag ensam hela dagen och kvällen och det skulle kännas en aning pinsamt att gå ut alldeles själv och åka pulka. En 27-åring liksom. Jag ska nog iaf ta en långpromenad i snövädret. :-)


Dock blir jag lite orolig inför lördagens bilfärd till utställningen i Västerås... Men det ska nog gå bra, gäller att vara ute i god tid och ta det lugnt bara. Vi har löjligt lätt väg dit dessutom. Från Valbo, dit jag lätt hittar, och ska hämta upp J, så är det rakt fram i 13 mil, sväng vänster, kör rakt fram i 1 mil, sväng vänster - framme! Så att hitta blir nog inget problem hoppas jag. :-)


Nu blir det frukost! 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards