En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 11 december 2008

Gizelle galenpanna

Av S - 11 december 2008 11:04

Hrm... Har fortfarande inte ätit frukost. Började fota grisra och skicka in till årsboken istället. :-) Tre champions fick jag skicka in i år: Åssian, Bedelia och Calaisa. Försökte ta ett nytt foto på Calaisa men hon ville inte alls ställa upp sig och jag ville inte bårk amed henne så jag fick ta ett gammalt foto där. På Åssian och Bedelia blev det iaf nytagna bilder. Bedelia har blivit lite tjockis på sistone, hon har tidigare varit en rätt liten och nätt hona men nu har hon maffat till sig rejält, vågen stannade på över 1100 g. Och då är hon bara lågdräktig... :-p


Fotade även min lilla sötnos Gizelle som inte är som andra marsvin. ;-) De som såg hennes bedömning i Kallhäll kan ju intyga... Hon vill inte sitta stilla för fem sekunder, flyger och far och är bara så nyfiken på allt och alla! Till slut, efter många misslyckade bilder, lyckades jag få till en enda bra men det räcker ju också. :-) Upptäckte vid redigeringen av bilderna att hon är läskigt lik Bedelia! Inte så konstigt kanske med tanke på att Gizelle är Bedelias dotter, men ändå - de är vansinnigt lika. Samma form och lilla "bubbla" på höger öra, samma stora ögon och samma profil. Se bara nedan! (Bedelia överst och Gizelle under)



Och här är alla misslyckade bilder...



 
 
Elin

Elin

11 december 2008 13:25

Vilket charmtroll! Klar man inte vill sitta still när det finns så mycket annat kul att göra. Och de är kusligt lika - klonat? ;)

http://www.humlansmarsvin.se

 
Ewa

Ewa

11 december 2008 15:07

Tösen väger dryga kilot och det helt utan dräktighet. :-P

Jag älskar de "misslyckade" bilderna!

http://fundringar

 
Felicia

Felicia

11 december 2008 19:33

Vad otroligt lik Frideborg Gizelle är! Tycker de är väldigt lika varandra i kropparna faktiskt, dessutom gör de samma poser (tänker på "dina misslyckade bilder")! ;)

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

 
Gisela

Gisela

12 december 2008 12:27

Misslyckade, jag vet inte jag... Charmiga skulle man väl kunna säga. Du är en ypperlig fotograf med fantastiska modeller.

http://svinkonst

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards