En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 17 december 2008

Av S - 17 december 2008 09:31

Idag inleds julledigheten för min del. Härligt! :-) Fast så jätteledig blir jag inte ändå, måste plugga statistik och dataanalys. Vi har både en inlämningsuppgift och en tenta som väntar efter jullovet. Och igår skrev vi i min grupp klart ytterligare en inlämningsuppgift. Vår lärare blev ju sjuk för ett bra tag sedan och sedan dess har vi haft två vikarier som har turats om att ha övningar och föreläsningar. Men i söndags var tydligen vår ordinarie lärare pigg igen och tyckte att han skulle göra ett inhopp igen för han skickade mail till oss studenter om att två inlämningsuppgifter + uppgifter till ett seminarium skulle skickas in senast 19 december och 5 januari. Så nu måste vi alltså ta igen inlämningsuppgifterna som vi missat under tiden som han har varit sjuk, och det under jul- och nyår. Det är väl jättesnällt!? *morr* Vi blir nu lidande för att vår ordinarie lärare blev sjuk och för att vikarierna har haft dålig kommunikation med både varandra och ord. lärare. Inte schysst alls tycker jag! Många åker ju iväg över jul och nyår och är inte ens hemma, än mindre har man väl lust att sätta sig med inlämningsuppgifter i mellandagarna!? Nåja, nu har jag klagat klart. Kunde väl varit värre antar jag...


Idag blir det lite marsvinspyssel tänkte jag. Ska städa burar och motionera smågrisarna. :-) Yalimas pojkar börjar bli väldigt försigkomna nu och kurrar för fullt på mamma, Calaisa och syster. De är drygt 3 veckor och jag tycker att det är lite tidigt att flytta ut dem, de diar ju fortfarande litegrann.  Tror ju inte att det är mer än träning de ägnar sig åt men det vore ju hemskt om de skulle få till det med syrran.


Nu har jag anmält till kista också. Det blev samma gäng som till Västerås, vilket innebär att jag åker både lördag och söndag. Visste först inte hur jag skulle göra men nu blev det så här. På lördagen åker jag och E i Es föräldrars bil och på söndagen åker jag förmodligen ensam i vår bil. Ev att Petri följer med, husdjursmässan är ju rätt rolig även för icke-marsvinsnördar.


Blev rejält förkyld efter Västeråsutställningen förresten. Petri var sjuk förra evckan så förmodligen fick jag hans förkylning. Nu är det iaf på sluttampen, jag känner mina förkylningsstadier och nu är jag inne i hosta-snyta-segt-snor-stadiet. Vilket innebär att det snart är över. :-) 


Nu är det frukost som gäller!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards