En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 21 december 2008

Av S - 21 december 2008 18:24

Här pysslas det för fullt inför julen. Petri håller just nu på att fixa revbensspjäll och tidigare har vi gjort marsipankulor och världens godaste smörkola (som verkligen lever upp till sitt namn!).


Har lämnat Yalima, Calaisa och bebisarna hos E idag och imorgon lämnar vi resten hos pappa. Känns lite jobbigt faktiskt. Inte för att jag inte litar på marsvinsvakterna men jag får ändå lite separationsångest. Mina smågrisar ju! Imorgon kväll kommer jag inte att ha en endaste liten gris att mata! Har varit och handlat marsvinsmat idag också så att det räcker hela veckan hos pappa. Jag hoppas att det ska gå bra, jag har skickat över tydliga instruktioner som jag hoppas att han ska följa. ;-)  


Imorgon åker vi alltså till pappa och lämnar marsvinen och lämnar/hämtar julklappar, sen åker vi vidare till mamma där vi också ska lämna/hämta julklappar och också få lite mat. Med oss åker min lillebror också som numer bor utanför Bollnäs. Även min ena moste roch hennes man skulle visst komma till mamma och äta för att de ville träffa mig och petri. Trevligt trevligt. :-)


På tisdag morgon drar vi så norrut. Och med vi menar jag mig själv, Petri och så katterna... Det ska bli mycket intressant att se hur de tar det. Vi ska preparera dem med åksjukepiller och så har vi köpt Feliway spray som tydligen ska ha en lugnande inverkan. De ska få hela bagageutrymmet för sig själva med toalådan, transportbur och möjlighet att gå lösa där så jag hoppas att de ska klara av resan bra. Och jadå mamma och pappa, vi ska köra försiktigt! ;-)


Sedan blir det Luleå resten av veckan, med full fart antar jag. Petris systrar har ju varsin knodd på 3,5 och 4 år så det blir nog full rulle på julafton... Får se om de blir rädda för jultomten. :-) 


På söndag åker vi hem igen och hämtar förhoppningsvis hem alla grisar på kvällen. :-)Får se om jag hinner skriva något imorgon men om inte så får ni ha en skön och fridfull jul allihop!


God Jul!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards