En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 25 september 2008

Till salu!

Av S - 25 september 2008 15:24

Alla Pannacottas bebisar förutom den crestade honan som jag ska spara är till salu. Alla söta som sockergryn! :)


Bild
På gruppbilden ovan är bebisarna 2,5 v gamla. Fr. vä: Crème Brûlée, Glace au Four, Chocolat Parfait, Zabaione.


Bebisarna är födda 080905 och alltså leveransklara tidigast 10 oktober då de är fem veckor gamla. De finns i Gävle men transport brukar gå att ordna runtom i landet på ett eller annat sätt.
E: Malaxis Unisex is On, teddy bl/wh/cr
U: Luneas Pannacotta, crested saffron dalmatiner


De bebisar som är till salu är:


* Glace au Four, hona, nonself lemonagouti/cream dalmatiner
* Crème Brûlée, hona, nonself saffronagouti/buff
* Zabaione, hona, nonself buffagouti/buff dalmatiner
* Chocolat Parfait, hane, nonself saffronagouti/buff


Enskilda bilder hittas här. Där är ungarna bara några dygn gamla men nyare bilder kan mailas vid intresse.


Säljes till kel och gärna petutställning/petavel. Mamma Pannacotta är en mycket snäll, tam och trevlig hona med ett underbart sött uttryck. :) Bebisarna kostar 250:- styck och rabatt ges vid köp av flera. Ett hem med minst ett annat marsvin är ett krav. Maila sophie@luneas.se vid intresse.


 
 
Ewa

Ewa

25 september 2008 16:13

Åååhhh....VILL HA allihop! Nu är det så att hela familjen är rörande eniga om att antalet grisar hos oss inte ska överstiga 6, men annars hade de fått komma hit allihop! Då hade sudden Ellen fått några att köra med.
Puss och snus!

http://fundringar

 
Sophie

Sophie

25 september 2008 16:44

Förstår att ni vill hålla antalet grisar där. Och gör man undantag är det lätt att det drar iväg... ;) Tro mig! De här bebisarna är förresten systerbarn till Nåna! Lite kuriosa sådär. :) Nåna och mamma Pannacotta har nämligen samma pappa - Blazé.

http://luneas.bloggagratis.se

 
Emilie J

Emilie J

25 september 2008 21:43

Alla ungarna är jättesöta men den lilla honan som nästan har en bläs är väldigt charmig. ^^ Vi måste komma överens om bensin pengar så att jag vet hur mkt kontanter jag ska ha. =)

http://serendipitys.blogg.se

 
Anna

Anna

25 september 2008 23:36

Hade jag vart i Sverige hade jag vart stenhård spekulant på Zabaione (eller ja, allra helst crestedhonan som du gör helt rätt i att behålla), vill ju ha tre marsvin, det är perfekt. Det känns dock konstigt att köpa ett marsvin till pappa så det ska jag låta bli... (Mamma fick hemska tvångstankar om att hon dödat Emi och att de andra skulle gå samma öde till mötes om de inte flyttade omedelbart, stackars henne, ja mamma alltså. Emi var det nog helt enkelt dags för, hon var ju trots allt 6,5 år). Marsvinscirkusen rullar vidare. Pappas katt blev väldigt lycklig, hon älskar marsvinen. Hoppas att hon håller tassarna i styr och inte vill klappa för mycket bara.

http://julgrisen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards