En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 7 september 2008

Av S - 7 september 2008 23:01

Det blir en snabb rapport om gårdagens utställning bara innan jag kastar mig i säng. Har legat utslagen större delen av dagen i något konstigt illamående/ont i tandköttet pga visdomstand/migrän-liknande tillstånd. Inte kul. :/


Gårdagen var desto roligare! :) Kunde knappast ha blivit bättre. Calaisa fick 89p, cert och blev BIR-R slagen av Ankis fina vita Vanilla Ice. :) I finalen blev hon placerad som BIS 9 - det trodde jag inte med tanke på att hon bara var reserv! I petclass kom hon tvåa i sin klass med 90p och silver.

Lilla 2,5 mån Elodie gjorde utställningsdebut och sopade banan bland juniorerna. :) 90p, cert och BIR-jr och sedan BIS-jr 1! Helt galet och jag såg förmodligen ut som en fågelholk när domaren avslöjade vem som vunnit. :)

Audi gjorde också utställningsdebut men i petclass, där lyckades han charma domaren, fick 92p + silver och i finalen blev det en BIS pet 3:e plats! Men någon köpare på honom fick jag ändå inte. Charmiga, fina Audi - är det ingen som vill ha en riktigt rolig petstjärna att tävla med? :)


Quilla flytta hem till L & D där hon numer bor i golvflock, fick nyss rapport om att det gick hyffsat bra iaf. Quilla var rädd för de andra honorna men det ger sig säkert om några dagar.


Här hemma har jag satt ihop Nonne och Yalima och OJ vad glad Nonne blev! Hans blyghet minskade drastiskt på en gång och då har han redan blivit bra mycket tamare sedan han flyttade hit. Nu kurrar han och smörar för Yalima som mest verkar tycka att han är lite besvärlig. :) Tror att det kan bli riktigt fina ungar iaf!


Pannacottas bebisar är ovanligt försigkomna och pigga, även den lilla hanen som jag tyckte såg så ämlig ut har tagit sig och fått päls på magen redan. De poppar runt i buren, sitter i matskålen och äter kraftfoder och diar Pannacotta mest hela tiden så det är inte alls omöjligt att alla klarar sig! Frågade Petri vilken han tyckte var finast och även han gillade den crestade honan bäst så förmodligen blir det hon som får stanna. Övriga är till salu, ska ta enskilda bilder på dem nästa vecka och maila runt till de som visat intresse tidigare. :)

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards