En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 22 september 2008

Av S - 22 september 2008 08:18

Kl 9.15 är det dags för mitt andra besök hos sjukgymnasten, får se om jag får några nålar idag eller om han knäcker lite rygg och nacke som sist.


Lucky är alltså dålig igen. Hon har gått ner massor i vikt sedan vi åkte och i lördags hörde djurvakten av sig och meddelade att Lucky inte såg alltför pigg ut, hon satt bara under huset och ville inte äta. Har nu matat henne med näringsdryck två gånger igår och nu på morgonen, hon har ätit några få tuggor av melon och spenat men jag har sett att hon knaprat lite pellets och hö också. Vi kämpar väl på med tvångsmatningen så får vi se om hon repar sig igen.


Pannacottas bebisar är så pigga och busiga nu. :) Det är full fart i den buren och det börjar bli lite trångt. Emi, som går där, flyttar iaf på lördag i samband med utställningen i Västerås så då blir det lite mer plats iaf. Måste börja trimma ordentligt inför utställningen. Tror inte att det är så mycket att ta, jag har ju bara två grisar som ska ställas och de blev trimmade inför Valbo-utställningen som var för tre helger sedan så det borde inte ha hunnit växa igen allt för mycket.


I helgen har vi hunnit med en hel del ändå känns dte som, även om tiden har sprungit iväg. Torsdagen spenderades i bilen i princip hela dagen. Det tar ju sin lilla tid att köra 75 mil. På kvällen umgicks vi med Petris ena syster och hennes man. På fredagen strosade vi på stan i Luleå, åt god lunch på kulturens hus och var sen på 15-års kalas på eftermiddagen/kvällen. Sen hann vi även med en bio - Patrik 1,5. Väldigt bra film tycker jag! På lördagen hjälpte vi Petris andra syster med lite inköp till nygamla bilen (den som vi körde upp åt henne) och det blev även en sväng på stan igen. Vi köpte ett jättesnyggt tyg på Åhlens som Petris mamma sydde kuddfodral till vår soffa av. :) På kvällen var det dags för middag med hela släkten för att fira Petris pappa som fyllde 60 år förra helgen. Hyffsat god mat, men inte riktigt vad man förväntar sig för de pengarna. Vi blev iaf mätta och belåtna. :) Och så igår blev det lite fika med Petris familj innan vi flög till Arlanda och tog tåget hem till Gävle. Intensiv men trevlig helg! Sötast på hela helgen var Petris systerdotter Line som är en 3-årig lintott med lockigt hår som står i en sky runt huvudet. Och det blir ju inte sämre av att jag är storfavoriten heller. :) 


Nej, nu måste jag göra iordning mig om jag ska hinna till kvart över nio. 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards